Analoogse dilemma ees seisad ka kaubiku valikul: valid vana või muidu äbariku masina ja jäädki istuma pidevate varjatud kulude otsa. Vähe sellest, et plaanitud osutatava teenuse hind tõuseb, satub ohtu ka teenuse enda osutamine, kuna masinat tuleb pidevalt remonditöökoja vahet jooksutada.

Aga lahendus pole sugugi kaugel. Kesikute jaoks on inimkond juba ammu leiutanud vanglad, vana ja logiseva kaubiku asemele aga võib soetada uue Ford Courieri.

Pole kahtlustki, et uus Courier lööb omasuguste seas heleda tähena särama. Peamiselt vaadatakse kaubiku ostul peale suuruse ja hinna ka selle kütusekulu. Ford läks aga veelgi kaugemale ning rõhub segmendi madalamatele omamiskuludele. See tähendab, et koos tagasihoidlikuma januga võib säästa raha ja aega nii hoolduselt, kui remondilt, ehk lisaks kõigele muule pöörati suurt tähelepanu sõiduki vastupidavusele ja kvaliteedile.

Sõidab küll

Courieri sõiduomadustel pikemalt peatuda pole mõtet. Et miks? Olgem ausad, see ei huvita suurt kedagi. Kui keegi ostab sellise oma töömeestele, siis tal endal pole sellest sooja ega külma, kui keegi aga soetab endale, siis ilmse eesmärgiga masina pealt sedavõrd teenida, et endale hiljem korralik sõiduauto ka muretseda. Pealegi, tööloomana on Courier ette nähtud raskeid koormaid vedama, kuid tühja ja koormatud sõiduki käitumine on kaks täiesti erinevat teemat. Niipalju tasuks siin aga küll ära mainida, et juhi töökoht disainiti siin üsnagi sõiduautolikuks. Istmed küll on lihtsad, kuid panipaiku on palju, tõeliselt palju, alates telefoni paigutamise võimalikkusest, lõpetades kasvõi sülearvutiga. Neid leiab kõikjalt: vasakult, paremalt, ülevalt ja alt. Samas kuulub lisavarustusse Fordi multimeediasüsteem SYNC, kiirusepiirik ning isegi rehvirõhukontroll, mille üle üks tõsine töömees kindlasti suurt rõõmu tunneb.

Utilitaarne, kuid meeldiv

Courierit toodetakse kahte versiooni: reisijate ja kauba veoks. Reisijate olud jäävad küll suhteliselt askeetlikeks, kuid eesmärgiks ongi nende transport ühest töökohast teise, seega konjakit jooma ja sigarit suitsetama seal niikuinii ei hakata. See-eest leiab piisavalt ruumi ka keskmisest korpulentsematele tegelastele ning ka nende tööriistadele. Tegelikult saab olema ka kombineeritud versioon, kus lisaks väiksemale arvule töömeestele, kannatab ka keskmine kogus nänni pardale krahmata.

Väljanägemine aga on piisavalt viisakas, sobides nii Maini äärsetele pastoraal-pitoresksetele maastikele, kui banaalsele Balti jaama turule. Tõsi muidugi on, et teatrisse sellisega vaevalt sõitma hakatakse, kuid ka töömees tahab objektile ju võimalikult viisakalt laekuda.

Segmendi suurim mahutaja

Aga välimus välimuseks, vaatame üle, mida Courieril sihtotstarbelisele kasutajale ette näidata on. Kaubaruumi põrandapinna pikkuseks lubatakse 1,62 meetrit. Kui aga tuleb vedada pikemaid torusid, siis ei pea sugugi tagumisi uksi lahti jätma, ega punase ribaga toruotsi tähistama hakkama, vaid need saab lükata kõrvalistuja istme alla. Nii mahuvad ära isegi 2,59 meetrised esemed. Laadimise hõlbustamiseks varustati uus Ford külgmiste liugustega. Tagumised uksed avanevad kuni 158 kraadi ulatuses.

Maksimaalsel juhul mahub autosse kuni 2,6 kuupmeetrit. Kõik see kokku tohib kaaluda kuni 660 kilogrammi. Ütleme nii, et üks euroalus mahub lahedasti sisse ära.

Ökonoomsed, kui suutlikud jõuallikad

Kulude madalal hoidmiseks annavad oma panuse 1,5- ja 1,6-liitrised diislid ning üheliitrine EcoBoost seeria bensiinimootor. Eriliselt soovitatakse just esimesena mainitut, kuna tolle 75hobujõulise agregaadi keskmise kütusekulu jääb ametlike andmete järgi vaid 3,9 liitri juurde saja kilomeetri kohta ning teine tänapäeval tähtis parameeter, CO2 emissioon vaid 103 grammi juurde kilomeetrile. Hoolduskulusid aitab vähendada 30 000 kilomeetrine hooldusvälp. Lisavarustuses seisab ka start-stop süsteem, mis võiks uue Courieri teha päris atraktiivseks kullerteenust pakkuvatele firmadele.

Üks huvitav detail veel. On siililegi selge, et kauba käitlemisel võib auto suurema tõenäosusega viga saada, kui tavaline sõiduauto. Seetõttu võeti siin kasutusele mitmeosaline põrkeraud, ehk vajadusel ei pea vahetama detaili kogu auto ulatuses vaid ainult osa sellest. Lisaks disainiti tuled kõrgemale ning külgedele nähti ette kaitseliistud. Lühidalt öeldes võib uue Courieri omanik säästa ka kindlustussummadelt.

Ford Courieride hinnad algavad 14 300 eurost ning lõppevad 16 600 juures, pluss veel näpuotsaga lisavarustust ka.

Muidugi tahaksid kõik, et nende tarbesõiduk näeks ääretult vinge välja ning oleks superkiire, aga enne tuleb ära oodata aeg kui Bugatti kaubikuid tootma hakkab. Seniks kõlbab Courieriga ringi vurada küll.