Väikeautode asjatundja Fiat sai küll kõigepealt valmis suure linnamaasturi, kuid et selleks tuli Dodge Journeylt sarvilised embleemid eraldada ning nime kohale Freemont kirjutada, ei olnudki ülesanne väga keeruline. Ning, nagu varem kirjutasin, ei ole tulemusel vigagi, kirjutab WHATCAR?

Ookeanitaguste partneritega koos loodi ka väike linnamaastur. Siin läksid pooled küll rohkem oma radu ning väliselt on Jeep Renegade ning Fiati uustulnukas 500X üksjagu erinevad, jagades suuresti küll tehnilist baasi. Whatcar.ee sai lühikese proovisõidu teha uue Fiatiga.

Auto välimus rõõmustab silma tükk maad enam kui samasse perre kuuluva mahtuniversaali 500L oma ja kokkuvõtvalt võib öelda, et 500X on saadud baasmudeli 500 "täispuhumise" teel.

Mis pole üldse paha. Suured rattad ja rõhutatud rattakoopad lisavad muidugi musklilisust. Fiat pakub uut autot kahes kujunduses: linlik baasversioon saab kerega ühte värvi värvitud, "maasturlik" 500X Cross aga allasõidutõkkeid imiteerivad kaitserauad, mis lisavad auto pikkusele 25 mm. Lisaks on Cross linnaversioonist ka mõni millimeeter kõrgem.

Interjööris võime rõõmuga täheldada, et Fiat 500 kujundusstiil on küll säilinud, kuid suuremale autole sobivaks kohandatud. Muuhulgas on näidikud nüüd kergloetavad, mida baas-500 puhul just öelda ei saa.

Ruumi on esiistmetel - nagu tänapäeva autodes ikka - piisavalt, sealhulgas tänu 500X 1,8-meetrisele laiusele.

Kuid 4,25 meetrit pikkust (ja 2,57-meetrine telgede vahe) tähendab, et tagaiste on kitsuke. Olles teada saanud ka pakiruumi mahutavuse -- 350 liitrit -- on selge, et perega paarinädalasele puhkusele sõitmiseks ei ole 500X kõige õigem auto. Igapäevasteks linnasõitudeks on ruumi aga piisavalt.

Tänapäeva autole kohaselt on saadaval kõik elektroonilised turva- ja mugavusfunktsioonid pimenurgaandurist ja vahemaatundlikus tempomaadist internetivõimelise UConnect-infolustisüsteemini.