Iga teine uustulnuk olevat sihitud sellesse segmenti ja ma ei imestaks, kui mõni noobelbränd ütleks viie aasta pärast uue mudeli esitlusel tähelepanu saavutamiseks, et nad tegid ühe täiesti tavalise sõiduki, kirjutab WHATCAR?

Enamasti püütakse teid ära võluda parema varustuse või polsterdusega, mis ei meenutaks katsudes pinalikaant, ent osadel tootjatel näib tõepoolest tõsi taga olevat, nagu näiteks Citroënil enda DS-mudelitega.

PSA-kontsern koondas eneses kunagi kolme automarki, milleks olid Citroën, Peugeot ja manalasse varisenud Talbot, aga ükski neist ei olnud preemiumbränd, mida Citroën 2009. aastal usinasti parandama tormas.

Uue noobelmargi nimeks pandi 1955. aastal esitletud kultusauto auks DS Automobiles, aga esimese pääsukesega tuldi välja alles 2014. aasta alguses.

Selleks sai tähisest Citroën vabastatud DS 3, mille õnnestunud kujundus ei tekitanud omal ajal hingamispuudulikkust mitte ainult MINI leeris, vaid ka ülejäänud noobelluukpärade seas (Audi A1, Alfa Romeo MiTo jne).

Seega – kui te arvate, et neil piltidel on morni pilguga Citroën, on teil osaliselt õigus, ent maaletooja kuuldeulatuses võib sellele järgneda füüsiline noomitus.

Morn küll, aga mitte Citroën

DS 3 ehitati mudeli Citroën (vabandust) C3 platvormile ja toodi müügile kolmeukselise luukpärana, millel oli lisaks tavapärasele kerele valikus avatava katusega versioon.

Uustulnukal õnnestus 2009. aastal saavutada Euro NCAP-i turvatestis viie tärni vääriline tulemus, tänu õnnestunud kujundusele pole selle välisilme müredaks läinud ka 6 aastat hiljem ning auto meeldejäävaimaks detailiks on ilmselt kepsaka kujundusega B-piilar.

Kujundusalases lahingus keeras DS 3 järjepanu tüseneva MINI armutult selili ning meeldejääva komplekti loomises saavad ostjadki kaasa rääkida, sest nende päralt on hulk kujunduspakette, kontrastses toonis värvitavad katus ja armatuurlaud ning palju muud seesugust.

Erimudel DS 3 Performance pole aga mitte üksi kiireim DS, vaid ka nobedaim Citroënide hulgas (ma jälle vabandan), mis helbivad suutlikkuse suppi auklike lusikatega.

Erimudeli 1,6-liitrine R4 arendab turbokompressori toel 153 kW / 208 hj ja 300 Nm (3000 p/min), mis kantakse teele kuuekäigulise käsikäigukasti ja piiratud libisemisega diferentsiaali vahendusel.

Põhimõtteliselt on tegu justkui luksuslikumas seades erimudeliga DS 3 Racing, kuid sellele versioonile viimati nimetatud tükki ei pakutud, olgugi see libedal pinnal RANGELT soovituslik lisa. Nii pääseb ka jäistes oludes foori tagant end siniseks vihastamata liikuma.