Proovisõit: BMW Gran Coupe - lõpuballi kuninganna

 (14)
Proovisõit: BMW Gran Coupe - lõpuballi kuninganna
BMW

Kevadisel Genfi autonäitusel laiemale avalikkusele tutvustatud BMW Gran Coupe oli minu meelest autoshow üks ilusaimaid autosid. Võrratu kerekujuga sõiduk kandis seal mattpronksi kattevärvi ning korralikku foto saamiseks pidi kannatlikult ootama – niivõrd katkematult tunglesid ajakirjanikud BMW ümber. Lisatud galerii!

Sale ja sihvakas

Tuli oodata veel 4 pikka kuud, enne kui Gran Coupe Eesti teedele jõudis. Süsimusta proovisõiduauto eksterjöör pole ehk nii efektne, kui eelpoolnimetatud BMW Individual seeriasse kuuluv pronksikarva, kuid olgem ausad – matti värvkatet on väga keeruline hooldada ja tõenäoliselt eelistab enamus ostjatest siiski tavalist (metallik)värvi.

Alapealkirjas nimetatud omadussõnad sobivad Gran Coupele nagu rusikas silmaauku. Võrdluse võiks tuua supermodelliga, kuid seegi jääb antud juhul lahjaks. Uue BMW olemusest lausa õhkub sundimatut stiili ja elegantsi.

Peab mõistma, et Gran Coupe ei ole mingil juhul sportlikult madalaks lihvitud tavaline pereauto. See on endiselt 6. seeria BMW, mis siis et pikendatud teljevahe ja selgelt kolmemahulise kerega. Vihjeid sellele leiab auto juurest mitmeid, esimesena meenuvad näiteks esiistmete külge kinnituvad turvavööd.

Eks ka kupee on põhimõtteliselt 4-istmeline, kuid Gran Coupe lisab salongile ruumikust ja lisauksed, mis tagumise istme ka reaalsuses kasutatavaks teevad. Tõsi, tagaistujad peavad arvestama, et sisenemine/väljumine pole lihtne siingi, sest ukseava on kitsavõitu ja isteasend väga madal. Lisaks võib pikemat kasvu reisijatel pea vastu lage puutuda. Aga mis parata – ilu nõuab ohvreid.

Noobel interjöör

Iluga jätkates – ega Gran Coupe sisemus pole samuti mingi tavaline autosalong. Testiauto istmeid kattis lumivalge nahk, sama materjali jagus teises toonis ka armatuurlauale.

Maitsekalt viimistletud kontrastõmblused, valgustatud BMW kirjad lävepakkudel – soovi korral saab interjöörist kujundada tõelise pärli, piiriks vaid rahanumber.

Hinnalipik viib mind mõttele, kes üleüldse võiks olla potentsiaalne Gran Coupe ostja? Tegemist on sisuliselt luksusautode hinnaklassi sõidukiga, samas hindab sealne ostja vast rohkem mugavust, kui uus BMW seda pakkuda suudab.

Enim võidab ehk senine 6.seeria ostja, kel avaneb võimalus golfiväljakule lisaks äripartnerile ka sekretärid kaasa võtta. Või siis saab sõbrannade šoppamistuur nüüd vaid ühe autoga tehtud? Üks on kindel – uue Gran Coupe-ga märkamatuks jääda ei õnnestu.

Ei mingeid neljasilindrilisi

Mootorivalik koosneb õnneks vaid R6 ning V8 jõuallikatest, mingeid katsetusi neljasilindrilistega Gran Coupe kapoti alla ei jõua. Kokku pakutakse 3 varianti - numbrit 640 kannavad kolmeliitrised otto- ja diiselmootor, 650 kirjutatakse aga sügiseks saabuva 4,4 liitrise töömahuga auto pagasiluugile. Seda viimast saab ka üsna täpselt 100 tuhat maksva nelikveolise versioonina.

Kui tava”kuuese” kapoti all tundub diiselmootor pisikese pühaduseteotusena – ikkagi pea sportauto! – siis Gran Coupe puhul vähemalt minul seda probleemi ei tekkinud. Testiautoks nimelt oligi 313 hobujõuline 640d, mille jõuallika siidised maneerid ja nauditav saund annavad silmad ette ka paljudele samaväärsetele bensukatele.

Ning ka minekut jätkub. Tehaseandmetel saabub 100 km/h 5,4 sekundiga ja 8-käigulise automaatkasti toel veab mootor pea igal pöördel edasi nagu pöörane.

All inclusive turvalisus

Sealjuures hoiavad sõidu ohutuna kõikvõimalikud elektroonilised juhiabid, mille üleslugemine hõlmaks ilmselt terve lehekülje. Oskusliku ja entusiastliku omaniku rõõmuks lubab küll BMW ka juhil endal vastutust võtta ning enamuse neist välja lülitada, kuid kaaluge seda otsust siiski hoolikalt, sest istute väga võimsas tagaveolises (v.a. 650 xDrive) sõidukis, mille üle eriti libedates oludes on väga lihtne kontrolli kaotada.

Tavasõidul püsib Gran Coupe jäigapoolne, arusaadavalt ei tee ka 19-tollised veljed asja selles osas paremaks. Mugava kulgemise austajatel tasuks investeerida süsteemi nimega Adaptive Drive, mis muuhulgas lisab sõidurežiimide valikusse asendi Comfort+ ja lubab vastava vedrustuse seade abil veereda üle ebatasasuste pehmelt ning muretult.

Kokkuvõtteks

Mulle tundub, et tegelikult sobiks Gran Coupe vast kõige paremini ilustama hoopis mõnd elustiiliajakirja.

Autohuvilistele pakuvad pinget mootorite karakteristikud, inseneride nutikus ja uusimad saavutused suutlikkuse või turvalisuse vallas. Gran Coupe puhul pole need nüansid aga üldse olulised.

Piisab kui öelda, et BMW on auto juures rakendanud kogu oma tehnilise potentsiaali ja kõik pakutav on absoluutne tipptase. Sealt edasi jõuame stiili ning luksuse juurde, mis kuulub aga juba hoopis teise maailma.

Maailma, millest 99,9 % meist vaid unistavad, kuid millest meile klantsajakirjadest ikka ja jälle lugeda meeldib. Just sinna maailma kuulub ka BMW Gran Coupe. Vähemalt praegu. Vähemalt uuena. Kunagi ehk…?

Meeldib: Disain, disain ja veelkord disain
Ei meeldi: Asjaolu, et ma ei saa seda endale lubada

Vaata galeriid SIIT!