PROOVISÕIT: Agressiivse välimusega hübriid Lexus CT200h F-Sport

 (11)
PROOVISÕIT: Agressiivse välimusega hübriid Lexus CT200h F-Sport
Lexus CT200h F-SportAP/Scanpix

Eelmisel suvel tõi Lexus välja oma esimese esiveolise mudeli CT200h. Nagu täht „h“ mudeli nime lõpus ütleb, on tegu hübriidiga. Auto osutus päris populaarseks, sest klientidele meeldis selline parajalt agressiivse välimusega, parajalt sportlik, kuid samal ajal ka piisavalt öko sõiduvahend. Nagu ka teiste mudelite puhul tavaks,tuldi siingi nüüd välja veelgi ägedama versiooniga, F-Sport, kirjutab AutoNet. Lisatud video ja fotod!

Kuigi F-Sport modifikatsioon toob kaasa vaid mõningad välimust ilmestavad detailid ning jäigemaks timmitud vedrustuse muudavad need niigi tipptasemel auto veelgi isuäratavamaks. Ka juht saab sellest osa juba istudes veelgi madalamale viidud istmetesse ning kombates jalaga alumiiniumiga kaetud pedaale.

Paraku jäi Lexus siiski ka F-Spordi juures kindlaks oma soovile pakkuda segmendi üht keskkonnasõbralikumat autot, seega mootori juures mingeid muudatusi sisse ei viidud. CT200h, nagu ühe premium-segmendi esindaja juures kohane, ei piirdutud sugugi lihtsalt elektrimootori integreerimisega veoskeemi vaid nähti ikka päris kurja vaeva, et tulemus ka nimetamisväärne oleks. Ja tõsi, 87 grammise süsinikdioksiidi emissiooniga kilomeetri kohta ei saa uhkustada just eriti paljud tootjad. 1,8liitrise bensiini- ja elektrimootori kombinatsioon tarbib saja kilomeetri läbimiseks vaid 3,8 liitrit jõuvedelikku, mis arvestades 136hobujõulist võimsust, on samuti päris hea näitaja. Mõistagi ei tähenda see kõik Eestis veel suurt midagi, kuid riikides, kus CO2 toomine on rangelt maksustatud, võib just sedasorti ökonoomsus pisut kallima hinnalipiku kenasti ära tasandada. Kuid tahame või ei taha, ega meilgi need ajad enam väga kaugel ole, kus ükskõikset ringitossutamist rahaliselt piirama hakatakse.

Seotud lood:

Lexuse mootorivaliku osas sahistatakse juba pea aasta selle laienemise teemadel, kuigi praegusel ajal ametlikke kanaleid pidi pole ikkagi veel midagi kuulda. Pigem peetakse reaalsemaks pistikhübriidversiooni, kuigi tõele au andes, ega mõni kangem jõuallikas sel autol just mööda külgi maha ei jookseks – ilus auto lausa kutsub kiiremaid poognaid tegema, hübriid aga rõhub, paraku, ökonoomsusele. Ökonoomsus ja sportlikkus ühenduvad samasse autosse vaid tootjate pressiteadetes, karm reaalsus ütleb, et tunne, kuidas kiirendades auto istmesse vajud, maksab ja mitte vähe. Aga kes meist ei tahaks, et iga auto kapoti all vähemalt kolmesajast hobusest koosnev tabuun möllaks. Iseasi, kes neid joota jaksaks.

Sõitmine, nagu Lexus ise ütleb: maailma esimese luksusklassi kompakthübriidiga, vastab täiesti brändiga seotud ootustele. Tänu elektrimootorile saab kohapealt hääletult minema, kuid gaasipedaali kõvemini litsudes kuuleb ka bensiinimootori vaikset urinat. Väikesele autole kohaselt on masina ülendid suhteliselt lühikesed – nurkadesse asetatud rattad aga tagavad ülimalt hea stabiilsuse ja juhitavuse. Tänu jäigemale vedrustusele võimaldab F-Sport teed veelgi paremini tunnetada, kuigi nende tänase seisukorra juures ei pruugi kõikide aukude ja kühmude tagumikuga tajumine päris igaühele just meeldida. Aga auto sõidab see-eest täpselt sinna kuhu rooli keerad ja kiirelt reageeriv stabilisatsioonisüsteem tuleb juhi ülemäärase innu taltsutamisega samuti eeskujulikult toime.

Igasugused naginad ja kolksumised on siin täiesti tundmata teema, vaikuse võib lõpetada vaid audiosüsteemi sisselülitamine , mis tippvarustuses pärineb selliselt mainekalt tootjalt nagu Mark Levinson ning on välja töötatud just spetsiaalselt CT200h jaoks ning mõistagi on see kasutusel ka F-Spordi juures.

F-Sporti korvistmed võimaldavad pikematki sõitu ning juhi töökoht disainitud ergonoomiliseks ja mugavaks. Odavat plastikut silma ei hakka. Tõsi, multimeediasüsteemi juhtimiseks on käigukangi, kui sellist pisikest jublakat üldse on käigukangiks mõtet nimetada, all arvutihiirekujuline asi, mille pead liigutades liigub ka nooleke mööda ekraani, mille abil saab omakorda erinevat teavet ekraanile kuvada. Lahendus tuli üle CT200h-lt, seega kui F-Spordi ergonoomika juures üldse midagi kritiseerida, siis just seda lahendust, mis vähemalt nädalavahetusega käppa ei harjunud. Menüüd ise olid küll loogiliselt pandud ja kergelt leitavad aga just see juhtimine oli problemaatiline, sest paratamatult tuleb pilk teelt ära ekraanile suunata. Kui räägime sõidu turvalisusest, siis siin on kindlasti probleem.

Vaatamata kuulumisele kompaktsete sõidukite klassi pakub salong täiesti normaalset avarust. Tagaistmel sõitjate jalgadele jääb ruumi küll napiks ning pikematel tegelastel tuleks kasutada esimesi istmeid. Kaasa saab vedada 345 liitri jagu pagasit, kui tagumised istmed veel alla lasta siis juba 985 liitrit. Siinkohal on viimane maht toodud auto laeni arvestades, tavaliselt antakse need tagumiste akende alaservani mõõdetult.

Kui juba mõõtmetest hakkasime rääkima, siis auto pikkuseks öeldakse tehniliste andmete tabelis 4 320, laiuseks 1 765, kõrguseks 1 430 ning teljevaheks 2 600 millimeetrit.

Kiirenduseks paigalt sajani vajatakse 10,3 sekundit, tippkiirus jääb 180 km/h juurde. Kombineeritud tsüklis vajab auto 100 kilomeetri läbimiseks vaid 3,8 liitrit bensiini, sestap võib 45liitrise paagiga maha sõita 1 180 kilomeetrit. Tõsi, seda vaid ideaaltingimustel, kuid see-eest tipptasemel mugavust nautides.

Seega, kui Lexus CT200h, siis igal juhul juba F-Sport. Proovi, ja sa ei kahetse.

Vaata videot ja fotosid SIIT!