On kerge majanduskasvu tingimustes järjekindlalt kobedamaks muutuv keskmine palk. Ja nüüd siis ka BMW, mida selle keskmise palga eest endale lubada saab, kirjutab WHATCAR?

Oma loogika leidub ka BMW ja iPhone'i võrdluses. Eriti, kui võtta võrdlusse 2 seeria superkompakt Active Tourer ja esmailmumise tähtajaga manipuleeriv Apple Watch.

“Üks uudis on veel,” ütlevad insenerid ja löövad lauda esiveolise BMW pereauto, mis on vähemalt sama suur uudis kui i-maailma nutikell.

Seda, et BMW-l on plaanis turule siseneda esiveoliste mudelitega, kuulsime firma tegevjuhilt, Norbert Reithoferilt neli aastat tagasi. Sellest, et tegu on BMW-ga, mida jaksab endale liisida ka keskmise sissetulekuga, näiteks kolmelapseline pere, ta muidugi ei rääkinud.

Igatahes on 2. seeria superkompakt Active Tourer olemas nüüd ka Eesti autoostjate valikus ja tõenäoliselt autoturul oma hinnapoliitikaga parasjagu segadust loomas.

Tulemas on veel kuni 11 esiveolist mudelit, millest enamik ehitatakse uuele, algusest peale “esiveolisena sündinud” platvormile.

Seda platvormi jagavad nii F56 mudelitähisega MINI kui ka 1. ja 2. seeria BMW. Viiekohalisele, F45 mudelitähisega Active Tourerile on kohe lisandumas seitsmekohaline, F46 Gran Tourer.

Kuna šassii keskel on piisavalt ruumi akupakile, võib arvata, et millalgi tuleb ka pistikhübriidid.

Tötsakas ja ümarapõsine perekonnaliige

Active Tourer on üks neist autodest, mille ilu või inetus sõltub kere värvist.

Hiirhalli või kaka(o)pruunina mõjub ta ilmetu ja paksu pereautona, mille perekonnanime reedab üksnes “disaini DNA” - neerukujuline radiaator ees ning Hofmeisteri kink tagaakna joonel.

Punase või särtssinisena mõjub Active Tourer ligitõmbavana, esile pääsevad aerodünaamilised küljejooned, kumerad aknanurgad ees ja taga, mikihiirelikult mõjuvad lustakad käepidemeõnarused.

Kuna Active Toureri peamiseks ostjaks arvataksegi tegusad naised ja ka whatcar.ee küsitlus näitas, et värv on neile ostuargument, soovitan salongist koos proovisõiduga küsida kohe ka rikkalikku värvipaletti, mille põhjal siis kombineerida endale sobivas värvigammas sõiduk.

Foto: whatcar.ee / Aivar Kullamaa

Ruumikas ja läbimõeldud sõitjateruum

Salongi sisustust saab sobitada kas Sport Line'i või Luxury Line'i disainipaketiga. Esimesega käivad kaasas suurepäraselt toetavad, piisavalt laiad sportistmed ja istmepikenduspadi, mis pikemal sõidul jalgu krampiminemisest säästab.

Ruumi jalgu sirutada ja keha venitada on rikkalikult, vahelaeka kaas on käepidemeks pikendatav, panipaiku kuhu käekott ja öökapiraamat pista, piisavalt. Peeglis on valgus ja ukse siseküljel mobiiliõnarus. Materjalid on käe all soojad, koostekvaliteet üle keskmise.

Tagaistmelt leiab kaks ISOFIX-istmekinnitust. Kui lapsetoole on üks või ei ühtegi, mahub taha kaks täiskasvanut ja üks laps istuma ning jala-ja pearuumi on piisavalt. Seljataha jääb 468 liitrit pakiruumi.

BMW-st alguse saanud tagaistme 40/20/40 allapakkimine on tasapisi saamas pereautode standardiks. Active Toureris käib keskmine istmeosa alla salongist käsitsi tõmmates või tagant pakiruumist, nupust; sel juhul koos ühe kõrvalistmega.

Allaklapitud keskiste võimaldab pakiruumist “läbi laadida” pikemaid esemeid, näiteks kardinapuid või ka tite vihmavarjukäru. Kui pagasniku põhjakate kokku lükata või eemaldada, tekib kuni 1510-liitrine ruum, kuhu mahub nii vanker kui jalgratas või kaks täiskasvanut kõrvuti magama.

“Ratastel peitmaja” fenomeni taga on, esiteks, esivedu ning teiseks, teljevahe. 4342 mm kerepikkuse juures on see soliidsed 2670 mm!

Lisaks suuremale ruumile annab pikk teljevahe ka sõidul stabiilsust. Selle eest hoolitsevad muidugi ka BMW arvukad elektroonilised abilised. Kogu passiivse ja aktiivse turvalisuse pakett on Active Toureril meeldivalt, “bmw-likult” massiivne.

Üks BMW DNA-jälg on veel - pakiruumi saab jalaga avada! Tõmba vaid varbaga auto all siuh!. ja Seesam avaneb! Mugav, eriti kui mõelda, et toimekal inimesel on käed tavaliselt täis poepakke, karjuvaid lapsi ja nutitelefoni.

Soovitan investeerida nii LED tervitustuledesse kui ka katuseluuki või panoraamkatusesse. Kuigi salong on ruumikas ja detailideni läbimõeldud, tahaks avarama tunde tekitamiseks katusele üht lisa-valguslaiku.

LED-tuled valgustavad nii käepidemeõnarusi kui ka ust avades auto alla. Meie viletsa suusailmaga on see igati abiks, et mitte lombis plärtsuga lõpetada.

Loe täisteksti saidil WHATCAR?