• Värskem välimus teeb autost Renault’ moodsa perekonna liikme
  • Renault Captur sobib hinnatundlikule linlasele või alevikuelanikule
  • Hinnad algavad 14 190 eurost, kampaaniahind alates 12 200 eurost

Soome sõpradele julgustuseks: kui tekib vajadus vahetada senine raudsuksu uue vastu, jääge truuks valitud mudelile. Uuenenud Renault Captur on jätkuvalt kõik see, mis eespool kirjas, ainult natuke moodsam.

Auto näeb eelkäijast elegantsem välja, ühendub igasuguste asjadega ning sellest on olemas nüüd ka luksuslikum Initiale Paris versioon, mis maksab umbes 20 000 eurot, ja mõjub nagu oleks tekipileti asemel pihku antud loondži-pääse.

TULEVASE OMANIKU PROOVISÕIDUPROFIIL

Juhtus olema imeilus suvine varahommik, kui ajakirjanikud Kopenhaageni lennujaamas maha poetati ja kogu päevaks koos Capturitega ümbruskonda lahti lasti. Seekordne esitlus oli kombo tavapärasest sõiduproovist ja eluviisijuhtumist: kui Põhjamaadest olid kohal autoväljaannete kolleegid, siis Lõuna-Euroopast pigem blogijad ja naisteajakirjade toimetajad.
Märkus
*Eesti keeles on eristuvad sõnad “elustiil”, “elulaad”, “eluviis”. Elustiili omistatakse subkultuuridele, elulaad eristab ühe kultuuri piires vanuserühmi, sotsiaalseid klasse. Eluviis ehk elulaad (inglise lifestyle) on igapäevase elu korralduse viis (riietumine, elukoht, tarbimisharjumused) ja valikud, mis on tihti omased kindlale sotsiaalsele rühmale, vanusele või isikutüübile. Eesti keeles tuleks elustiili asemel rääkida seega elulaadist.

Elulaadile* orienteeritus on uudismudelite esitlemisel muutunud uueks normaalsuseks: autode tehnilistest üksikasjadest kas räägitakse vähe või üldse mitte, fookus on elamusel, mille päev tervikuna annab. Moodne arhitektuur, hea toit, korralik internetiühendus, hästi planeeritud teekonnad – see on enam-vähem kõik, mis õnneks vaja. Ai, jaa, endlikepp ja laetud akuga nuhvel muidugi ka…

Renault Capturi proovisõiduprofiil sisaldas linnaliiklust, jupikese kiirteed ja kuhjaga idüllilisi maastikke kuldsete rapsipõldude, piimalehmade ja pisikeste küladega – ühesõnaga, kõike seda, mida kogeb tõenäoliselt ka tulevane Capturi omanik.

Saime ära proovida Initiale Paris varustuses bensiini rüüpava 1.2 Tce 120 hj 6-käigulise automaatkastiga ja 1.5 dCi 110 hj 6-käigulise käsikastiga Capturi. Sõiduomadustega üllatas meeldivalt diisel, mille ostmist soovitan siiski vaid juhul, kui aastane läbisõit on rohkem kui 20 000 km.