Proovime järele: uus elektriauto Peugeot e-208

 (51)
Proovime järele: uus elektriauto Peugeot e-208<o:p>
Peugeot e-208Aivar Pau

Elektriautod on tulnud selleks, et jääda. Uus, peagi Eestski müügile tulev Peugeot e-208 on täpselt selline, nagu üks kaasaegne odavama hinnaklassi elektriauto olema peab.

Auto elektrilisus paistab silma juba välimuselt. Elektrisinine „e"-embleem ja lõvimärk, välgunoolt meenutava kujutisega LED-esituled, läikivmustad rattakoopa laiendid, 17' teemantlõikega valuveljed koos voolujoonelisust suurendavate kapslitega. Samas on auto vägagi kompaktne - elektriauto puhul mõjub sõiduulatusele oluliselt iga lisakilo.

Peugeot e-208 Aivar Pau

Autosse istudes püüab pilgu kohe endale roolitagune armatuur - selle näidud on viidud-3D lahendusele ja selle tulemusel on sõidu reaalajalisuse mõttes olulised näitajad - olgu või kiirus - toodud esiplaanile.

Peugeot e-208 Aivar Pau
Seotud lood:

Sõiduulatus ja laadimiskiirus on jätkuvalt elektriautode peateema. Kas ühe täislaadimisega Tartusse saab - seda küsimust enam täna esitada pole vaja. Saab. Aga kas saab ka nii palju, kui tootja lubab? Aus vastus on, et alati mitte, eriti mitte valdavalt linnast väljas sõites.

Peugeot e-208 Aivar Pau

Tootja ise lubab täislaaditud Peugeot e-208 läbisõiduks 340 kilomeetrit. Praktika näitas, et kui „algsaldoks" on 250 kilomeetrit, siis Tallinna piirilt Tartusse sõites on jäägiks napp 30 kilomeetrit. Ehk 50-60 kilomeetrit oleks nagu õhku haihtunud ja seda Eco-režiimis. Põhjus nähtavasti selles, et püsivalt maanteel sõites ei kasuta juht eriti palju pidureid ja seega ei saa masin pidurdamisel vabanevad energiat kasutada aku laadimiseks.

Aivar Pau Peugeot e-208

Laadimiskiirus on aga masinal korralik - üks väheseid selle klassi elektriautosid, mis võimaldab 100 kW laadimist, kui vaid selliseid laadijaid jaguks. Valdavalt on meil ikka 22 ja 50 kW laadijad. Selle auto 50 kWh mahutavusega aku puhul sobivad laadijaks Combo CCS ja „Type 2" tüüpi laadijad. Täisvõimsusel laadimisel lubab tootja, et poole tunniga saab aku laaditud 80 protsenti.

Auto mootori võimsuseks on 136 hj ning pöördemoment on 260 nm. Sõidurežiimideks on Eco, Normal ja Sport. Displeil on pidevalt näha alles jäänud sõiduulatuse varu ning soovi korral ka spetsiifilise tehnilise info kuvamine transformaatori töö kohta. Aku garantii on 8 aastat või 160 000 km 70% mahutavuse juures.

Peugeot e-208 Aivar Pau

Pagasiruumi mahuks on 265 liitrit. Auto hind saab Eestis olema veidi alla 30 000 euro.

Peugeot e-208 Aivar Pau

Täiesti korralik kaasaegne elektriauto, kompaktne, särtsaka välimuse ja kena sisemusega.