Projektiauto päevik: MR2 Spyderi rajaristsed

 (11)
Projektiauto päevik: MR2 Spyderi rajaristsed
Foto: Accelerista.com

Viimane kord, kui ma oma projektiautost juttu tegin, oli teemaks tuuningosade valik ning hinnapakkumiste võtmine. Nüüd sai suur hooldus tehtud ning enne kui paremad osad külge saab keeratud, on võrdlusmomendi mõttes vaja ka korra rajal käia. Kuidas muidu arengut võrrelda?

„Suur hooldus“ tähendab kõikide vedelike – mootoriõli, käigukastiõli, jahutusvedeliku, roolivõimuõli ja pidurivedeliku – vahetust ning pidurite hooldust. Lisaks said külge ka uus väljalase ning kerge aku. Rajaristseteks on seega igati õige aeg.

Siin on MR2 esimesed kõrgemad pöörded Eestimaa pinnal:

Millised on ootused?

Kuna ma olen Tabasalu kardirajal proovinud kümneid kiiremaid ja vähem kiiremaid masinaid ning pean seal oma edetabelit, mille kindlasti ka varsti Accelerista lehel avaldan, on mul omad ootused. MR2 ehitamisega lõpule jõudes ei oota ma ei rohkem ega vähem, kui uut edetabeli liidrit. Praegu on selleks ajaga 43.58 sekundit Renault Megane RS Trophy.

Mida aga oodata oma MR2-st praeguses olukorras? Tõsi, aiste vahel on 190-hobujõuline mootor ning auto „märja“ massi olen ma suutnud kahandada umbes 920-930 kg kanti. Muus osas aga on pea kõik sama, nagu tehasest välja veeredes – auto on kõrge, vedrustus on pehme, kere jäikust ei kasvata midagi peale kõvakatuse.

Seotud lood:

Liiatigi on MR2 Spyderi all hetkel samad rehvid, millega ta Šotimaalt toodud sai – kolme erineva brändi neli erinevat mudelit lamellrehve. Need oli eelmine omanik auto alla pannud, et seda ühest kohast teise veeretada saaks. Kõigi DOT, muster, kulumisaste ja pidamine on erinevad, aga vähemalt on telgedel rehvide laiused samad – ees 185 ja taga 205 mm.

Hiljuti käisin Tabasalus rajal nii oma 2007. aasta Subaru Impreza WRX STI (ca 360 hj, 1500 kg, semislikid) kui 1992. aasta Toyota Corollaga (87 hj, 1010 kg, paar aastat vanad sportrehvid). Võimsaid autosid Tabasalu kardirada väga ei soosi, küll aga soosib ta niinimetatud „momentumiautosid“ ehk kergeid masinaid, mis pärast kiiruse üles võtmist pole seda kuidagi nõus kurvides käest andma.

Corolla on täpselt selline auto. Jõudu kurvidest välja kiirendamiseks pole, seega muist rada on gaasipedaali asendiks põhjas. Pidamine kurvides on super, kiirust läheb seal kaotsi minimaalselt. Tulemuseks on 50.5 sekundit, mis on sellise väikse punni kohta igati austusväärne.

Kohutavaid rehve, aga Corollaga võrreldes sadakond kilogrammi kergemat massi ja üle kahe korra suuremat jõudu arvesse võttes ootan, et sõidan MR2 parimaks ajaks 48.X ning nii mõnigi rajasõidukogemusega sõber pidas seda optimistlikuks pakkumiseks. Ega’s muud kui auto treilerile ning rajale!

Loe täisteksti ja vaata videoid saidil Accelerista.com.