Porsche teeb oma tõeliste fännide elu raskemakski kui selle loo sissejuhatuses kirjas. Mõni aeg tagasi lipsas inseneride töölaualt laia ilma vihje, et tootja võib kaaluda legendaarse 911 maastikuversiooni turuletoomist. Aga siis tuli uus Panamera ja hullumeelsed plaanid läksid meelest.

Panamera esimene põlvkond oli juba piisavalt eriline, et Porsche suunamuutustes kaasa rääkida. Küll süüdistati seda inetuses ja mitteporschelikkuses, aga fakt, et välimus ei mänginud auto sõiduomadustes mingit rolli. Panamera sai siseringis hüüdnime “lendav diivan” ning ajakirjanikud on ta valinud muuhulgas “kõige paremini sõidetavaks mitteporschelikuks Porscheks”. Teisisõnu, näidanud välja oma sümpaatiat.

Panamera “teine tulemine” selle suve hakul tõi kaasa poolehoidjate rõõmuhõisked, sest auto näeb ilus välja ning sellel on peal tehnoloogiad, mille uudsuse nimel tootja on viimased 2-3 aastat tõsiselt vaeva näinud. Nüüd on põhjust taas kord rääkida uuest Panamerast, seekord universaalivõtmes. Esimene sportlik Porsche … pereauto ei ole enam utoopia vaid tõsilugu, mida meile Pariisi autonäitusel ka lähemalt tutvustatakse.

Saksa kvaliteetautode esivalmistajast tuleb aru saada, sest aegadel, mil ostjad haaravad letilt kõik, mida ta pakub, on mõistlik tootevalikut laiendada suunas, mida ootavad need kliendid, kes praegu veel ostma ei torma. Õigem oleks siinkohal öelda – mida nad ei oota – sest automaailmas käivad asjad tihtipeale sedapidi, et kõigepealt tuleb põnev mudel ja siis avastavad kõik ühekorraga, et neil on seda ju väga vaja. Panamera pereauto – no jaa, muidugi!

Sport Turismo (?, nime me ju veel ei tea, aga nii nimetati 2012. aastal Panamera baasil loodud universaalkerega ideeautot) täidab nende inimeste ootusi, kes muidu ju sõidaksidki ehk Porschega, aga lapsed-koerad-koduelu ei luba varianti isegi mitte kaaluda, sest sportautosse kõik ära ei mahu… ja Macan või Cayenne on sportliku linnainimese jaoks liiga paju maastikku.
Loe edasi siit