Haruldaste klassikaliste sõidukite kollektsionääridele tekitab varuosade puudumine üsna palju probleeme. Halvimal juhul ei saagi seetõttu autot enam kasutada.

Porsche klassikalistele sõidukitele spetsialiseerunud divisjon Porsche Classic pakub sellele probleemile uudse lahenduse – toota äärmiselt harva vajaminevaid varuosi väikestes kogustes 3D printerite abil.

Kõik niisugused varuosad vastavad absoluutselt täpselt kõikidele originaalspetsifikatsioonidele, nii tehnilisest kui ka visuaalsest aspektist lähtudes.

Porsche Classic tootesortimendis on hetkel ligemale 52 000 varuosa. Kui mõni neist saab laost otsa, toodetakse seda juurde originaalseadmeid kasutades. Suurte koguste tootmiseks võib vaja minna uusi seadmeid.

Tippspetsialistide jaoks on väga suureks väljakutseks vajadus tagada niisuguste varuosade saadavalolek, mida on tarvis ainult väga väikeses koguses. Väikeste partiide tootmine uute seadmetega võib osutuda tõeliselt ebaefektiivseks.

Enne iga erilise komponendi tootmisprojekti teeb Porsche Classic alati põhjaliku hindamise, et valida erinevate tootmisvõimaluste hulgast sobivaim.


3D õigustab end eriolukordades

Kuna uudsete tootmisprotsesside kvaliteet jätkuvalt kasvab ning kulud vähenevad, kujutab see tootmisvorm endast majanduslikult põhjendatud alternatiivi väikepartiide tootmisele.

Näiteks ei ole enam saadaval Porsche 959 sidurikäppa. Sellel hallmalmist valmistatud komponendil on äärmiselt kõrged kvaliteedinõuded, kuid väga madal nõudlus – neid supersportautosid on toodetud vaid 292 eksemplari.

Ainus mõeldav tootmisprotsess sel juhul on selektiivne lasersulatus. Selle sidurikäpa tootmiseks kantakse arvutijuhitava protsessi käigus töötlusplaadile vähem kui 0,2 millimeetri paksune kiht pulbrilist tööriistaterast.

Inertses atmosfääris sulatab laserkiir teraspulbrit ettenähtud kohtades, tekitades teraskihi. Nii toodetakse kiht kihi haaval valmis kogu kolmemõõtmeline komponent.

Loe edasi Acceleristast!