Ei mingit aupaklikku autode imetlemist vaid ikka käed külge, gaas põhja ja ringile! Paari päevaga sai selgeks, milleks Porsche eri mudelid üldse võimelised on. Ja mis peamine, kuidas mina nende võimekusega haagin, kirjutab Accelerista.

Pange end nüüd olukorda, kus teile teatatakse lakooniliselt ja liigselt detailidesse laskumata: “Palun, kinnitage rihmad, teie lend Istanbul Park’i väljub kohe!”

“Miks sinna?” küsite. Aga seepärast, et Türgi kunagisel F1 ringrajal olla vabaks lastud kogu Porsche mudelivalik. Nii tänavapildist tuttav Cayenne, pisut haruldasem Boxter kui ka 911. Auto, millest kõik ju kunagi algas.

“Miks just mina?” imestate. Sest teil on see võimalus. On teil põhjust keelduda? Autojuhiluba teil on, kaks vaba päeva ka. Ja soov teada saada, kuidas sõidab legendaarne 911 päriselt – see soov on teis kohe eriti suur. Seega, pole ühtegi põhjust rohkem miksitada. Lennukisse!

Umbes nii see käis. Ja liialdamata, Porsche tehasetiimi ekstrakoolitus ajakirjanikele oli pakkumine, millest ma ei saanud keelduda!

Kahe saksa täpsuse ja asjatundlikkusega korraldatud tiheda päeva jooksul nägin ja proovisin koos umbes kolmekümne, peamiselt Ida-Euroopast pärit autoajakirjanikuga praktiliselt kogu Porsche mudelivalikut.

Järgisin lihtsat elukatarkust: kui reisil avaneb võimalus süüa, siis tehke seda, mitte ärge oodake, ehk järgmine söögikoht on veelgi ägedam. Ühesõnaga, kui avaneb võimalus, kasutage seda. Kui saab sõita, siis sõidame!

KAHE PÄEVAGA F1 RAJAKS VALMIS!

F1 rajale minekuks on meil aega kaks päeva valmistuda. Tõsi, sellest ei tule võidusõitu, vaid korrektses järjestuses rajaproov, aga siiski!

Selleks, et kiiviriga ja kolonnis erinevate Porschedega F1 rada maitsma pääseda, tuleb meil, kibe higi otsaees, harjutada slaalomit, lihvida kurvide läbimise tehnikat ja muuhulgas treenida ohtlikes oludes ohutu sõidu elemente.

Näiteks selline harjutus (vilunud instruktori abi on vajalik!): testi auto käitumist koos ja ilma PSM-ita (Porsche stabiilsuskontroll) maanteekiirusel ootamatult ettekerkinud takistusest ümberpõikel.

Suure tõenäosusega kaotate esimesel korral auto üle kontrolli. Või teisel, sest esimene kord olite liiga ettevaatlik, ega julgenud rooliga ümber käia nii vabalt, kui tegelikult võiks.