• • Tänu ülelaadimisele on Porsche 718 Cayman S sama võimas kui eelmise põlvkonna GTS, olles kiirem ka viimasest Cayman GT4-st
  • • Mõlema mudeli mootoriplokil on ette näidata vaid neli silindrit
  • • Odavaim 718 Cayman maksab 51 840 eurot, Boxsteri baasmudel on sellest 2040 eurot kallim

Täna tahaks ma minna ja neist igaüht eraldi tänada, sest nende meeste kätetööna on valminud midagi erakordset. Aga ma ei saa seda teha, sest esiteks pole mul selleks aega ja teiseks näen ma välja nagu torust läbi tõmmatud pätt, kelle nägemisest võiks pahaaimamatu Porsche tööline kreepsu saada. Higised juuksed on peas püsti – neid on koolutanud kiirusel 240 km/h puhuv föön - ning särk näeb välja säärane, nagu oleks selle kandja päev läbi kõrbekuumuses labidaga kraavi visanud. Tõenäoliselt saab lennukis minu kõrvale maanduv inimene vingumürgituse, aga mina pole selles süüdi, sest keegi poleks osanud ette näha, kui ägedad teed Porsche 718 perekonna esitluseks välja otsitakse.

Jutt käib teedest, mis keerutavad end läbi Schwarzwaldi hämarate soppide. Mägine maakeeli mustaks metsaks kutsutav piirkond asub Saksamaa edelaosas ja meenutab pannil piklikuks veninud härjasilma, mille pikkus on 160 ja laius paremal juhul ehk 60 kilomeetrit. Seal asuvad teed, mis meenutavad olemuselt Nürburgringi mudelit. Need on konarlikud ja kaetud külmakuhjatistega, must lint lookleb kas üles või siis alla ja suur osa kurvidest on pimedad. Seda nii otseses kui ka kaudses mõttes, sest päike ei suuda end läbi okste ja lehtede rägastiku murda ning hoolimata lagedal olevast kolmekümne viie kraadisest leitsakust valitseb musta metsa radadel hämar jahedus.

Sirgete pikkus varieerub paarikümnest paarisaja meetrini ning normaallaiuses teed kahanevad kohati vaid autolaiusteks radadeks. Üks lõbusamaid lõike juhtubki olema kellegi eravalduses olev matkarada, kuhu meid samuti hullama lastakse ja mis meenutab asfaldiga kaetud suusarada. Nendel teedel pole võimalik jääda seadusekuulekaks – vähemalt proovisõiduki roolis mitte – ja pärast külakestest ontlikult läbiveeremist tunnevad gaasi- ja piduripedaal ainult ON ja OFF asendit.

Ah et millega me sõidame? Need on kolmanda põlvkonna Porsche 718 Boxster, 718 Cayman ja 718 Boxster S, mille mudeliindeksis sisalduv numbrikombinatsioon viitab viiekümnendate lõpus kasutusele võetud neljasilindrilist boksermootorit kasutanud võistlusautole Porsche 718, mis tõi ettevõttele võidu nii Targa Floriolt kui ka Le Mansi 24-tunni sõidult. Kahekümne aasta ja kahe põlvkonna järel on ka Porsche pesamunal lõpuks ka oma numbriindeks mudelinimes, kuigi selle esmane tekkepõhjus on pisut kurb, sest endisaegne kuulsus toodi mängu selleks, et pehmendada kahe silindri amputeerimist saatvat valu.

Jah, te kuulsite õieti – kuuesilindriliste vabalthingavate asemel tõukavad uustulnukaid nelja silindri ja ühe turbokompressoriga varustatud boksermootorid. Teiseks põhjenduseks tuuakse numbrilisest indeksist rääkides ka seda, et nii eraldatakse üksteisest selgemalt sportautod ja sportliku iseloomuga tavasõidukid.