POPID AUTOD 2019: Volvo XC90 maastur ja selle ülalpidamiskulud

 (23)
POPID AUTOD 2019: Volvo XC90 maastur ja selle ülalpidamiskulud
Volvo XC90Volvo

Maanteeameti sõidukite statistikast nähtub, et Eesti kõige populaarsem suur linnamaastur on Volvo XC90, tõenäoliselt musta või halli värvi. 2019. aasta novembri seisuga on registris 3808 XC90-t, millest lõviosa, 3473 on kas D5 või B5 diiselmootoriga.

Maanteeameti sõidukite statistika põhjal võib öelda, et Volvo on Eestis ülipopulaarne mark: üldtabelis on mark 31 796 autoga kuuendal kohal. Tänavu kümne kuuga on Volvo Eestis müünud 326 autot.

Populaarseim mudel on V70, mida on registris 6755, keskmise vanusega 14,8 aastat (mudeli tootmine lõpetati 2016. aastal).

Järgnebki Volvo XC90, keskmise vanusega 10,9 aastat, enamasti diiselmootoriga ja musta, halli või tumesinist värvi. Kõige rohkem XC90-d vurab ringi Tallinnas ja Harjumaal, järgnevad Tartumaa ja Ida-Virumaa.

3808 suurt esmaklassimaasturit on aukartustäratav arv. Seega võime Volvo XC90-t häbenemata koguni Eesti rahvusmaasturiks nimetada, konkurentidele teeb see pika puuga ära.

Lisaks turvalisusele, mis on Volvo sünonüüm nagunii, hindavad omanikud XC90 sõidumugavust, vastupidavust ning vaikse häälega diiselmootorite ökonoomsust. Kui autot korralikult hooldada, kestab see aasta(kümneid).

Seotud lood:

Garantii ja hoolduste hinnad

Ligi 90% uutest Volvo XC90 suurtest noobelmaasturitest veerevad esindusest välja D5/B5 diiselmootori jõul. Ülejäänute jõuallikateks on T5, T6 ning T8 (kaksikajam). Loe siit meie proovisõidulugu T8 pistikhübriidiga.

Tootja annab maasturile 3 aastat läbisõidupiiranguta garantiid, soovi korral saab seda kuni kahe aasta võrra ise lisatasu eest pikendada. Lisagarantii tingimuste kohta saab lugeda siit.

Tavahooldust tuleks teha iga 20 000 km järel või korra aastas. Hind jääb 400-500 euro vahemikku ja sisaldab õli, õlifiltri ja kabiinifiltri vahetust, üldkontrolli, tarkvarauuendusi, välispesu, Volvo Assistance autoabi 12 kuuks pikendamist, asendusauto võimalust hoolduse ajaks.

Suurhooldus koos hammasrihma ning abirihma vahetusega on vaja teostada diiselmootriga autode puhul iga 140 000 km ja bensiinimootori puhul iga 200 000 km tagant. Hinnaks kujuneb 1140-1300 eurot.

See kui mitu korda suurt hooldust näiteks viieaastase liisingperioodi jooksul teha tuleb, sõltub auto läbisõidust.

Rehvid ja piduriklotsid

Keskeltläbi kestab tänapäeva rehv kaks hooaega. Rehvi hind sõltub selle mõõdust. Näiteks 19″ preemiumklassi rehvi hind esinduses on talverehvil keskmiselt 300-330 eurot/tk, suverehvil 200-230 eurot/tk. Rehvivahetuse hind esinduses 19″ rehviringi puhul on 80 eurot.

Piduriklotside hind on sõltuv auto ratta läbimõõdust. Näiteks võib tuua 18’’ rattad: terve ringi klotside vahetuse hinnaks koos tööga on umbkaudu 480-500 eurot.

Mudeli tüüpvead

Paaril aastal pärast Volvo XC90 tootmisse jõudmist esines n-ö sünnivigu, mis garantiikorras korda tehti. Välja tuli vahetada turbolõdviku toru, mille materjal ei vastanud nõuetele ning mis raskema jalaga klientide autodel võis puruneda.

Samuti kippusid külmuma tagumiste uste lukud talvisel perioodil kuna vesi pääses aknaklaasi vahelt sisse ning uuesti külmudes jäätus ukse lukustusmehhanism.

Soovitused Volvo XC90 ostjale

Diiselmootoriga autot valima hakates on kindlaks kriteeriumiks pikemad sõidud. Linnasõitudeks sobib pigem bensiinimootoriga auto.

Seoses euronõuetega on tänapäeva diiselmootorid varustatud tahmafiltritega ning nende läbipõletamiseks on vajalikud pikemad sõidud.

Lühemate sõitude puhul ei pruugi põletusprotsess korralikult teostuda ning seetõttu nõuab sõiduk mingi aja pärast teeninduse külastust.

Kes täna ja praegu Volvo XC90 maasturit osta tahab, võiks kaaluda B-tähega diisel-kerghübriidi ostu. Sügisel on käimas sooduskampaania: kellatatud-viletatud mudeli saab kätte vähem kui 61 000 euroga.

Tabelit kulude kohta vaata SIIT