Maanteeameti statistikast nähtub, et 2019. aasta novembris on registris arvel 4103 Kia Sportage’i: ainult Ceedi on rohkem. Ceed aga on väike-keskklassi sõiduauto, mida palju kasutatakse ka ettevõtete töösõidukina.

Enamus Sportage’i on registris märgitud universaalide või luukpäradena, leidub ka 2 kaubikut ja 1 lahtine džiip: võimalik, et keegi on mudelit veidi meelepärasemaks modifitseerinud.

Eri allikates nimetatakse Kia Sportage’i nii krossoveriks kui linnamaasturiks (-džiibiks). Kõige lähedasem oleks ehk kõikjalsõitja, sest tänu kõrgele kliirensile saab selle autoga sõita seal, kus teed on kehvad või polegi neid.

Sportage pakub sõiduautolikku mugavust, vinget turva-ja juhiabide paketti. Viimane värskenduskuur lisas ka mahehübriidi valikusse.

Statistikast selgub, et Sportage’i puhul on eesti autoostja säilitanud alalhoidlikkuse: enim on musti, valgeid ja tumehalle isendeid, aga ootamatult popid on ka oranžid ja sinised “sportidžid”. Mis on tore, sest värviline auto toob linnapilti särtsu.

Kõige vanemad Kia Sportage’id, mis auto24-s müügil, pärinevad 2005. aastast. Niisiis ei ole 15 aastat sellele autole mingi aeg: kannatab müüa küll. Paari aasta vanuste džiipide hinnad väga palju uutele alla ei jää: muret on vähe, ülalpidamine odav, kannatab küsida korralikku hinda.

Kõige populaarsem on AWD turbobensukas

Kõige rohkem tahavad kliendid Kia Sportage 1,6-liitrise turbo-bensiinimootoriga ja 7-käigulise automaatkastiga nelikveolist versiooni. Selle hind algab 23 490 eurost. Kes tahab sama asja käsikastiga, paneb lauale 21 990€.

Kia annab oma autodele 7 aastat garantiid või kuni 150 000 kilomeetrit läbisõidugarantiid. Aku vastutusaeg on 2 aastat, audiosüsteemil 3 aastat.

Hooldusvälp ja hoolduste hinnad

Hooldusvälp on 15 000 km või kord aastas ning kere korrosioonikontrolli tuleb teha igal aastal, hooldusvälbast olenemata.