Jaanuarist juulini on Eestis müüdud 16 359 uut sõiduautot. Tüüpiliselt soetatakse uus sõiduk viieks aastaks. Liisingu- ja kindlustusmaksetele lisanduvad korralised hoolduskulud ja vähemalt 1 ring suve- ning talverehve.

Detailsed “kuluaruanded” on järg Eesti Päevalehes 15. augustil ilmunud ülevaateloole. Viimati ilmus lugu 10. kohal olevast Opel Insigniast.

Populaarsemate markide esikümne kuuendalt kohalt leiame prantslaste Peugeot, mis on paari aastaga teinud ägeda come back’i ka Eestis: mõistliku hinnaga on võimalik soetada mugav sõiduauto vastavalt vajadustele.

PSA kontserni markidest on esikümnes koguni kolm: 10. kohal Opel, mille hitt-tooteks on Eestis Insignia, 7. kohal Citroen, mille veduriks Berlingo sõiduautoversioon.

Paraku ei ole meil esindusepoolseid kulunumbreid “sidruni” kohta pakkuda. Nagu ei saatnud oma andmeid ka Honda ja Dacia. Sellest ka “ülehüpe” kümnendalt kohalt otse kuuendale, Peugeot’ juurde.

Eesti autoajakirjanikud poseerivad Peugeot autode taustal

Kolm populaarsemat Peugeot’d

2019. aasta algab Peugeot’jaoks kolmega. Esikolmikust leiame nii väike-keskklassi sõiduauto, sellel põhineva linnamaasturi kui ka kaubiku põhjale ehitatud seiklusauto.

Kui valdav osa 308 ja 3008 mudelitest müüakse bensiinimootoritega, siis ruumika ja ülipraktilise Rifteri puhul on selgeks eelistuseks ökonoomne 1,5- liitrine PSA BlueHDi diiselmootor. Nagu teadusuuringud näitavad, on pikemate sõitude olemasolul diiselmootor igati õige valik.

Müüduimad uued autod Eestis 2019

Peugeot 3008 PureTech 130 AT8 hoolduskulud 5 aastat

Popimad Peugeotid

Peugeot garantii

Kõikidel Peugeot sõiduautodel on garantii viis aastat või läbisõit kuni 100 000 kilomeetrit, millest 3 aastat on tootja lepinguline garantii ja 2 lisagarantii. Lepingulise garantii tingimusi saab lähemalt lugeda siit ning lisaaja kohta siit. Viimase puhul tuleb silmas pidada kuluosadele kehtivaid piiranguid.

Hooldusvälp ja hoolduse hind

Peugeot esindus on valinud kaks tüüpmudelit, mille põhjal hoolduste hinnad välja tuua: 3008 PureTech 130 AT8 linnamaasturi ja Rifter BlueHDI 100 diiselmootoriga seiklusauto.

Bensiinimootoriga sõiduki hooldusvälp on 15 000 km või üks kord aastas. Iga 15 000 km järel või korra aastas tuleb teha baashooldus, mille käigus vahetatakse mootori õlifilter ja õli ning kabiini õhufilter – selle maksumus on 199 eurot, võttes teenustöö tunnihinnaks 59 eurot (hinnad sisaldavad nüüd ja edaspidi käibemaksu).

Rifter BlueHDI 100 diiselmootori hooldusintervall Baltikumis on 30 000 km või 1 kord aastas. Iga 30 000 km järel või kord aastas tuleb seega teha baashooldus, mis sisaldab mootoriõli ja õlifiltri vahetust. Selle hind on 140 eurot, võttes teenustöö tunnihinnaks 59 eurot.

Esindus tuletab meelde, et Euro 6.2 BlueHDI mootorid on varustatud õlikvaliteedi mõõtmise süsteemiga, mis hetkest, kui auto on läbinud 15 000 km, kontrollib pidevalt mootoriõli kvaliteeti ja kutsub sõiduki õlivahetusse automaatselt.

Suur hooldus ja selle hind

3008 PureTech 130 AT8: suure hoolduse tegemise vajadus sõltub mitmest asjast. Näiteks kui autot soetades ei pane paika aastast läbisõitu, aga 5. aastal jõutakse 105 000 km läbisõiduni, siis tuleb teha 1 hammasrihma ja 1 lisaseadmete rihma vahetus koos väikese hoolduse juures toodud töödega ning selle maksumus on 545 eurot.

Vahepeal tuleb vahetada ka õhufiltrit, süüteküünlaid ja pidurivedelikku koos eelpool nimetatud töödega ja sellised hooldused jäävad vahemikku 250-370 eurot. Lihtsamalt öeldes: läbisõidust sõltub.

Rifter BlueHDI 100 puhul aluseks võttes, et 5 aastaga täitub 100 000 km, siis ei pea vahetama hammasrihma ega ka lisaseadmete rihma.

Hooldused, mida vahepeal tuleb teostada ja mis sisaldavad õhufiltri, diislifiltri ja ka pidurivedeliku vahetust, jäävad vahemikku 160 – 235 eurot, sõltuvalt auto läbisõidust ja vanusest.

Tüüpvigadest, piduriklotside vahetusest ja rehvidest loe SIIT