Pooled autojuhtidest ei oska korralikult pidurdada

 (47)
Lumel pidurdamisel tuleb pedaali veel eriti kõvasti vajutada
Lumel pidurdamisel tuleb pedaali veel eriti kõvasti vajutadaFoto: Ilmar Saabas

Õige pidurdamistehnika valdamine aitab vältida õnnetusi. Enam kui pooled autojuhid, kelle sõidukile on paigaldatud ABS, ei pidurda ohtlikes situatsioonides korrektselt, kuna vajutavad piduripedaalile liiga lühikest aega või mitte piisavalt tugevasti.

Korrektne pidurdamine on üks neist tegevustest, mis mõjutab otseselt kõikide liiklejate ohutust. Eriti avaldub see ootamatult tekkinud olukordades. “Paljud autojuhid ei tea või pole kindlad, kuidas ootamatutes olukordades õigesti pidurdada. Seda tuleb korralikult harjutada, sest pidurdamisel pole vigadeks ruumi,” ütlevad Renault’ sõidukooli esindajad.

Õige pidurdustehnika sõltub sellest, kas auto on varustatud ABS-iga või mitte. ABS-i puhul määratakse piduri rakendamisel iga ratta pöörlemine ja toimib automaatselt korduv “pidurda ja vabasta” toiming. See hoiab ära pidurite blokeerumise ja võimaldab autol jääda juhitavaks, hoides seeläbi sõidukit libisemast ning võimaldades turvalist peatumist. Erinevalt traditsioonilisest pidurisüsteemiga autost, kus pidurdamisel "mängitakse" pedaaliga, tuleb ABS-iga pidurdades tugevalt pedaalile vajutada ja hoida jalga seal kuni auto seiskumiseni.

Esimest korda ABS-piduritega varustatud autoga sõites tuleks kindlasti enne liikluskeerisesse minekut harjutada pidurdussüsteemi toimet. Traditsioonilise pidurisüsteemiga harjunud autojuhti võib pulseeriv piduripedaal ohusituatsioonis üllatada ning ehmatusest lastakse pedaal vabaks. “Ei tohiks aga ehmatada ja pidurit vabaks lasta, sest selline käitumine nõrgendab pidurite toimet,” märgivad Renault’ sõidukooli õpetajad. “Piduripedaali vibratsioon näitab, et süsteem töötab korralikult.”

Seotud lood:

Ilma ABS-ita pidurdussüsteemi puhul võib sõiduk pidurite järsul rakendamisel sattuda külglibisemisse. Selline juhitavuse kaotus tekib siis, kui rattad blokeeruvad ning auto rooliga suunamise võimalus väheneb. Juhitavuse kaotamise ärahoidmiseks peab juht pidurit „pumpama“, jaotades pidurdamise lühikesteks impulssideks. Seda kutsutakse rütmiliseks pidurdamiseks.

Kogenenud autojuhid saavutavad traditsioonilise pidurdussüsteemi korral avariiolukorras kiire peatumise pedaaliga üles-alla mängimisel. “Piduripedaali tuleb pressida intensiivselt ja jõuliselt,” annavad Renault sõidukooli instruktorid nõu. “Ainult see meetod võimaldab auto üle kontrolli säilitada ja juhitavust hoida.” Situatsioonides, kus ei ole aega olukorda analüüsida, tuleb õigeks tegutsemiseks käituda automaatselt. See võimaldab hiljem ohtlikes olukordades kiiremini ja korrektselt reageerida.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!

Oma sõiduki müügikuulutus pane portaali MÜÜ! Kuulutuse lisamine on tasuta!

Kasutad reklaamiblokeerijat.

Sisu mugavamaks tarbimiseks
telli Delfi Kogupakett või reklaamivaba pakett.

Kogupakett
1€ / kuus*
Sisaldab 11 Eesti tippväljaande tasulist sisu, vähem bännerreklaame, saad jagada kuni 4 kasutajaga.
* Esimene kuu 1 €, edasi 9,99 €
Reklaamivaba pakett
2,99€ / kuus
Saad lugeda tasuta sisu ilma bännerreklaamideta. Ei sisalda tasulise sisu lugemisõigust.
 
Lisan erandi. Vaata AdBlock juhist siit
ja AdBlock Plus juhist siit.
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas. Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.