Auto aerodünaamilised omadused mõjutavad oluliselt nii kiirendust, tippkiirust kui ka kütusekulu. Hetkel on selles vallas parimate näitajatega Tesla Model S ja Mercedes-Benz CLA, mille õhutakistustegur jääb alla 0,25.

1930-aastatel Saksamaal toodetud sõiduk nimega Schlörwagen oli aga üllatuslikult oluliselt madalama õhutakistusteguriga kui tänapäevased selle ala parimad – nimelt kõigest 0,15.

Schlörwagen sai nime oma looja, insener Karl Schlöri järgi, kes ammutas sõiduki disainimisel inspiratsiooni lennukitiibade kujust – tulemuseks oli ülimalt voolujooneline autokere, milles puudusid igasugused õhutakistust lisavad väljaulatuvad osad.

“Võib öelda, et praktiliselt kujutas Schlörwagen endast omal moel ratastega lennukitiiba,” kirjeldas sõidukit aerodünaamikaekspert Andreas Dillman Saksamaa instituudist DLR. Schlörwageni laius oli üle kahe meetri ja selle kolmele istmereale mahtus istuma lausa seitse inimest.

Loe aerodünaamika imeteost lähemalt Acceleristast!