Põnev autoajalugu: Kohviveski, tank, elektriauto ehk mida me Peugeot’st ei teadnud

 (6)
Põnev autoajalugu: Kohviveski, tank, elektriauto ehk mida me Peugeot’st ei teadnud
Imeilus Peugeot 508 Cesise vanalinnasFoto: Ylle Tampere

Peugeot on üks maailma vanimaid autotootjaid, mis alustas tegevust sootuks üllatuslikus valdkonnas – köögividinatega! Edasine teekond on kulgenud kurviliselt: muuhulgas on valmistatud sõjamasinaid ja ka elektriautosid. Alljärgnevalt 6 põnevamat kildu “prantsuse lõvi” elukäigust.

Kõik algas kohviveskitest

PSA Grupi lemmiklaps Peugeot on tänases mõõtkavas maailma vanimaid autotootjaid, ent tegevust alustati 1810. aastal hoopis kohviveskite tootmisega.

Vennad Jean Pierre ja Jean-Pierre II Peugeot muutsid toona oma isale kuulunud vana viljaveski rauatöökojaks ja hakkasid valmistama kohvi-, soola- ja pipraveskeid, vedrusid, saage ja vihmavarjukarkasse.

Esimene auto oli kolmerattaline

Alles aastal 1886 esitles Peugeot esimest autot, mille disaineriks oli Leon Serpollet. Aurumootoriga sõiduk oli kolmerattaline, selle jõuallikas oli raske ja auto tervikuna mitte eriti kasutajasõbralik.

Seda mudelit toodetigi vaid neli eksemplari. Arendustöö tulemusena valmis 1890. aastal neljarattaline sõiduk, mille kapoti all tuksus juba bensiinimootor.

I maailmasõja ajal toodeti sõjamasinaid

Sõiduautode tootmises tekkis sunnitud paus, sest sõja ajal läks tarvis hoopis sõjamasinaid. Peugeot oli toona üks olulisemaid relvade, binoklite ja isegi tankide tootjaid. Sõja lõppedes pöörduti tagasi autotootmise juurde.

Esimesest elektriautost ja veel kahte fakti loe SIIT