Northropi kontseptsiooni — lainerversiooni legendaarsest radarnähtamatust vaidtiivast (ingl flying wing) — esitleti viimaks möödunud nädalal Ameerika aeronautika- ja astronautikateaduste instituudi koosolekul, sedastab Flight Global.

Tegemist on esimese liinilennukiga, mis on optimeeritud efektiivsele peegelduspinnale.

Algselt kavatses NASA analüüsida kõiki kolme kontseptsiooni ning valida nende hulgast välja üks, mille baasil konstrueerida Boeingu mudeli 737 mõõtu katse-prototüüp. Too programm on eelarvekärbete tõttu praeguseks peatatud.

Pole aga tõenäoline, et Northrop kontseptsioonist igaveseks taganeks. Kontserni ametnikud on avaldanud veel ühe pildi, millel on näha samal tehnoloogial rajanev järgmise põlvkonna sõjanduslik aerotransportöör (ingl airlifter).

Järgmise kahe aastakümne vältel peab USA lennuvägi tõenäoliselt hakkama välja vahetama Lockheed Martini mudeleid C-5A. See on nõue, millele juba ihuvad hammast nii Boeing oma X-48-tüüpi pool-vaidtiib-kerega (ingl blended wing body) kui Lockheed kontseptsiooniga Speed Agile. Nüüdseks on selge, et Northrop kavatseb lepingule, kui seda kunagi pakutama peaks, teistega võidu konkureerida.