Nõukogudelikult absurdne tegevus paelus üht Georg Mason'i Ülikooli doktoranti nimega Curtis Melvin. Tema tööd põhjalikult selgitav blogi nimega North Korean Economy Watch asub siin. Melvin teatas Wired'ile, et tema hinnangul on ta suutnud tuvastada juba umbes 90 % raudteevõrgust ja eks see viimane ots ongi kõige rohkem aega nõudev faas.

„Kindlasti on veel mõned liinid leidmata, mis paiknevad täna liiga madala resolutsiooniga kaadritel," kurtis Melvin. „Maa-aluseid teid ma aga omal meetodil üles leida ei suudagi."

Põhja-Korea liider Kim Jong-Il põeb kuuldavasti lendamise ees suurt hirmu ning reisib seetõttu just luksuslikus rongis mööda kiratsevat ja hirmunud maad ringi. Melvin on suutnud ka tuvastada, et lisaks närbidele tsiviilteedele on olemas eraldi VIP-liinid, mida mööda kohalikke ladvaõunu erilistesse kohtadesse peidetud eliitkuurortidesse küpsema sõidutatakse.

Melvinil on õnnestunud heita õrna valgust isegi Pyongyangi metroole, mille Puhung'i jaama uhket sisemust näeb lisatud fotol. Taoliseid peatuseid on aga vaid turistidele mõeldud piirkondades - tavainimesi teenindavad kõvasti askeetlikumad perroonid ja ootesaalid.

Põhja-Korea raudteevõrgu ehitasid jaapanlased juba enne II Maailmasõda, mil nad Põhja-Koread oma valduses soojendasid. Peale seda pole kardetavasti kommunistlik režiim relsse-liipreid jm infrastruktuuri edasi arendanud - hea, kui neil on jätkunud vahendeid avariiremondiks, kuid suur osa liinidest on ka lihtsalt hävinenud ja maha jäetud.