Pilk peale, käsi külge: Renault Master Z.E. – heas mõttes kiiksuga elektrikaubik

 (5)
Pilk peale, käsi külge: Renault Master Z.E. – heas mõttes kiiksuga elektrikaubik
Renault Master Z.E. Foto: tootja

Renault Master, oma kaubikute segmendi liider, sai hiljuti täiendust elektrilise versiooni Master Z.E. näol. Indrek Jakobson tegi uustulnuka roolis mõnetunnise proovisõidu ja pani oma esimamulje kirja.

Lühend Z.E. tähendab Renault mudeliperekonnas elektriautosid, mida Master Z.E.-ga on kokku neli – lisaks Twingo Z.E., Kangoo Z.E. ja ZOE.

Teisipidi võttes sai Renault ZOE, Saksamaal enimmüüdud elektriauto, endale uue ja suurema kere, kuna uus Master Z.E. kasutab ZOE akut ja mootorit, olles väliselt „tavaline“ Renault Master.

Ehtprantslaslikest kiiksudest ei pääse mõistagi ka Master Z.E. Kui viimasel ajal on muutumas tavaks, et üha suuremad värvilised ekraanid kolivad järjest kõrgemale, siis Renault tõstis R-LINK infolustisüsteemi (sisaldab ka tagurduskaamerat) ekraani lausa lae alla!

Isegi alaldi-vaheldi ei tee mitte harjumuspärast trollibussi häält, vaid meenutab vaikset udupasunat. Omapära seegi.

Mitmed detailid armatuuril tunduvad pärinevat (ja tõenäoliselt pärinevadki) eelmisest sajandist. Helitugevuse nupp on nii väike, et võta või prillid appi ja telefoni paaritamine autoga on muudetud tänapäeva mõistes ülikeeruliseks.

Infolust on ootamatus kohas - lae all Foto: Indrek Jakobson
Seotud lood:

Aga kaubiku jaoks ei ole see kõik esmatähtis nagu ka see, et vasakul pool paiknev tankimisluuk ongi lihtsalt „pimedaks pandud“ ning laadimine toimub paremalt poolt täpselt samast kohast.

33 kWh akupakk ja 120 km sõiduraadiust

Renault kasutab oma suurel elektrikaubikul 33 kWh akut ning lubab sellega 120 km läbisõitu ühe laadimisega.

Lühike proovisõit näitas, et see on linnatingimustes (keskmine kulu 24 kWh/100km) täiesti saavutatav – erinevalt mõnest konkurendist, kes reklaamib ebareaalseid numbreid.

Maksimaalne kiirus on piiratud 100 km/h, kuna üle selle tühjeneb aku kohutava kiirusega. Tõsi, 58kW mootor ei paku just sõiduautolikku dünaamikat, sõit toimub suurele kaubikule kohaselt rahulikult.

Laadimine toimub ainult vahelduvvooluga, kahjuks kiirlaadimise võimalus sel kaubikul puudub. Äraseletatult tähendab see, et umbes kuue tunniga võib ELMO laadimisvõrgus AC pistikust Master Z.E aku piripardani täis laadida.

Tavapärasest seinakontaktist kümneamprise vooluga võtab auto sõiduks täiesti valmis seadmine ligi 14 tundi.

Kolm pikkust, kaks kõrgust

Master Z.E. on saadaval kuues eri kereversioonis (3 eri pikkust ja 2 kõrgust), samas kui mõned konkurendid pakuvad oma menuki elektrilisele versioonile ühtainust valikuvarianti.

Loe edasi Acceleristast!