Peugeot’ kahega algavatel mudelitel on ajalooliselt ettevõtte käekäigus olnud suur roll. 1983. aastal tootmisse jõudnud Peugeot 205 supermini kujunes tõeliseks hitt-tooteks ja seda otsivad kollektsionäärid tikutulega taga.

1998. aastani tootmises olnud mudeliversioone müüdi üle ilma rohkem kui 5,3 miljonit. 205 GTi sai legendiks, mille poole tootja tänaseni aupaklikult kummardab uusi GT või GTi mudeleid luues. Ja kõik me mäletamegi!

Edasi läks huvitavaks: Peugeot 206 on küll 205 järeltulija, aga mitte otsene. Legendaarse 205 võtsid üle uus 106 ja 306, üks vastavalt alumise ja teine ülemise otsa kliendid.

1998. alates, mõningate mööndustega isegi 2012. aastani ja kauem eri ilmanurkades toodetud 206 osutus aga veelgi kõvemaks B segmendi tegijaks: eri andmetel on seda toodetud ligi 9 miljonit tükki.

206 GTi 180 ja 206 RC versioonid sündisid, et tähistada Prantsuse Lõvi tähelepanuväärseid WRC ralliradade võite nullindate alguses. Ja loomulikult tegid need kummarduse legendaarsele 205 GTi-le.

Peugeot 207 jõudis tootmisse 2006. aastal. Ka sellest valmisid GT ja RC versioonid, ent nendest pole nii palju rääkida kui eelkäijatest.

2012. aastal tuli peale uus 208 mudelipõlvkond, mis sealt alates on säilitanud oma nime. Ametlikult lõppes 207 tootmine Euroopas 2014. aastal. Iran Khodro jätkab teadaolevalt Peugeot 207i tootmist tänaseni.

Peugeot 208 esimene mudelipõlvkond on osutunud järjekordseks edulooks superminide segmendis. Vahepeal on see saanud korraliku facelifti, GT Line ja GTi by Peugeot Sport versioonid ning sundinud konkurente omi B klassi sõidukeid samuti sportlikumaks tuunima.

Teise generatsiooni Peugeot 208 on juba läinud autoajalukku kübaratrikiga, kus samale platvormile pealtnäha mängleva kergusega ehitatakse kliendi soovide järgi kas bensiini- või diiselmootoriga või hoopis elektriajamiga auto. Võimalik, et ühel momendil lisandub valikusse ka hübriid. Sest valikut peab olema!

Peugeot e-208: täpselt nagu “tavaline” 208

Kui rivistada kõrvuti üles kõik teise põlvkonna 208 mudeliversioonid ja mitte lasta uudistajat taguotsi piiluma, on kogenematul silmal suhteliselt keeruline vahet teha, mis on bensiin, mis diisel ja mis elekter. e-208 tunneb nimelt ära puusale ja pepule pandud e-tähe järgi.

Oskus, toota ICE või e-autot samaaegselt, tegemata auto juures suuremaid muudatusi, on tähelepanuväärne ja selle eest tuleb PSA-le tuhandest au anda.

Ja on veel midagi, mille eest tahaksin Peugeot’ disaineritele panna piparkoogi rinda: nad on loonud väikeklassi sõiduauto, mis vastab kõigile tänase, suhteliselt vastandlike soovidega autoostja soovidele.

See on nagu sõiduauto, ja ei ole ka: teised tootjad nimetavad oma hoogsalt laia joonega muljaid autosid hoopis krossoveriteks.

Isteasendit saab mõnusalt kõrgeks sättida, väike rool ja selle kohal olevad kellad lisavad veelgi tunnet, et see pole teil siin mingi tavaline sõiduauto.

Peugeot’ iCockpit on uues versioonis saanud 3D lahenduse. Hetkeks on harjumatu, lõpuks täitsa mõnus, sest ees istudes oleksid nagu kaasaegse disaini näitusel.

Suured mitmeotstarbelised ekraanid, senisest lihtsamaks mõeldud infolust (olulised funktsioonid on ekraani all klahvistikul), õiged vaatenurgad ja üldiselt hea ergonoomika tekitavad tunde klass suuremast autost.