Rahvusvaheline meedia on I-Pace’iga oma pikemad sõidud saanud teha suve alguses Portugalis. Teadaolevalt anti seal ajakirjanike käsutusse esimesed seeriatoodetud autod. Nurgatagune Eesti nii pikka õnne kogeda ei saanud, lühikeseks ajaks veeretati siia 4 I-Pace’i eeltootmisautot ning kõik 30-60-minutilised proovisõidud tehti paaris maaletooja esindajaga.

Oma võlu selles “kotkapilgu all” kulgemises muidugi on – tunni jooksul jõuab asjatundlik kaaslane auto kohta üsna palju pajatada ning menüüde rägastikus siblimise asemel saab proovisõitja rahulikult roolimisele ja pedaalimisele keskenduda.

Soomlasest müügiesindajale oli meiega sõit aga silmiavav kogemus – mitte keegi senistest testijatest ei olnud teda viinud kruusateele, moonidesse ega isegi mitte idülliliste viljaväljade vahele. Tõelise linlasena ei teadnud ta isegi, mis lilled “need punased” soome keeles on. Õige vastus: unikko.

Ja tõenäoliselt ei sõitnud ka ükski proovisõitja enne mind nagu soomlane (rahulikult). Võtsin ette, sest mind huvitas, kui palju päriselus “kütsi” kulub – tunniga sõitsime ligi 60 km kombineeritud teid nii linnas kui põlluvaheteel. Lühike, aga efektiivne trett andis mingi pildi kätte.

Eestis on Jaguar I-Pace’i hinnad juba mõnda aega teada ning autot võimalik ka ette tellida. Hinnad algavad 79 680 eurost, kallima, First Edition variandi eest tuleb välja käia 103 ja natuke peale tuhandet eurot. Ilmselt saab hinda mõne iluvidina arvelt veelgi kasvatada.

Loodetavalt saavad esimesed entusiastid oma särtsukad kätte juba sel sügisel koos esinduste demoautodega. Lühikese sõidukogemuse põhjal – ostu kahetseda pole põhjust, esimene tõeliselt noobel elektriauto on nüüd tootmisse jõudnud.

Hea koostekvaliteet

Meile sattus neljast I-Pace’ist see nooblim, 22-tollistel velgedel tippvarustuses First Edition. Hele nahksisu, must läikivate ekraanidega armatuur ja pieteeditundeliselt siia-sinna pillatud kroomelemendid annavad autole stiilse meki.

See pole teil siin pilla-palla Tesla, kus iial ei tea, mis küljest kukub (no paned siis tagasi, mõni mure!), see on siiski briti autotööstuse lipulaev. Nahk, õmblused, tihked ühendused – ilus!

Kas preemium on päris või vaid soovmõtlemine, saab keerulisemates teeoludes tavaliselt ruttu selgeks. I-Pace näitas järskude kurvidega kruusateel end igati heast küljest, süües rahulikult ära ka paar vürtsikat munakivi, sealjuures nagisemata ja ohkamata. Koostekvaliteet on aus. Üldiselt britid püüavadki.

Loe Jaguari kohta edasi Acceleristast.