Peugeot Partneri ning selle sõsarmudelid Opel Combo ja Citroen Berlingo muudab nelikveoliseks tunnustatud sõidukite ümberehitaja Prantsusmaalt, Dangel. Kaubikukolmikut pärjati mullu tiitliga “Aasta Kaubik 2019” ning nelikveoline versioon kroonib valikut nagu kirss tordil.

Opeli ja Citroeni nelikveolised versioonid lasevad end siinmail veel oodata, aga dangeldatud Peugeot Partner on nüüd Eestis saadaval.

Mitme tuhande eurone hinnalisa 4×4 paketi puhul paneb esialgu kukalt kratsima, aga pikem proovisõit näitas, et toode ise on igati veenev ka päriselus.

Kui üldse millestki puudust tunda, siis proovisõiduautol võinuks ACC ehk kohanduv kiirushoidik lisavarustuses olla. Selle saab igaüks ise vajadusel juurde tellida.

4×4 Dangel to the max

Minu tutvus maastikuvõimeliste PSA grupi tarbesõidukitega algas möödunud suvel, kui sain Saksamaal ADACi testrajal proovida Opel Combo ja Zafira Life nelikveolisi “maastikukaubikuid”.

L1H1 ehk lühikese kerega ja väikese kongiga kaubik ronis savisel testrajal nagu oleks tegemist Suzuki Jimny või Lada Niva lähisugulasega. Tükk minu kui kaubikufanaatiku südamest sinna testrajale jäi.

Tookord jäi teesõit ja maastikukaubiku sobivus tavaellu proovimata ja seepärast võtsime varasügisel testi ühe nelikveolistest sõsaratest – Peugeot Partneri. Kõige kõrgema, kõige maastikuma, kõige… Dangel to the max.

Proovisõiduauto oli pikema kerega L2 versioonis: sama pikkusega kerele “istutatakse” Rifter-väikebussis lausa seitse istekohta.

Pikem kereversioon tähendab rohkemat (ja pikemat) kaubaruumi (3.9 m3), ja muidugi 19 cm pikemat teljevahet (2,97 m), mis maastikul üllatavalt palju tunda annab.

Kui lühike Combo oli tõepoolest nagu Niva – rattad nurkades ja lausa naeruväärselt suure kliirensiga, siis pikem kere on visuaalselt tagasihoidlikum.

Ametlikult on 4×4 Dangeli versioonis Partneri kliirens 20,5 cm ehk 7 cm rohkem kui tavalisel Partneril, aga see number ei kirjelda tegelikkust objektiivselt.

Madalaim punkt võib ju nii kõrgel olla, aga nn kasulik põhja kõrgus maast: seda ei ole ise võimalik adekvaatselt mõõta, aga see on palju.

Nii Partneri kongi kauba laadimisel kui kabiini istumisel peab täiendava liigutuse kõrgusesse tegema – eesmärk pühendab abinõu.

Kaubik nagu kaubik ikka…

Väikekaubikud – ja eriti PSA omad – on Eestis populaarsed, neid ostetakse ettevõtetele tööautodeks, aga mida aeg edasi, seda rohkem “hulle” valib kaubiku ka igapäevaseks olmeautoks.

Vähemalt nii näib. Ja miks ka mitte, kui reisijaid on enamasti kaks ning nõudmised mugavusele ja prestiižile ei eelda Audit või muud sellist.

Olen seda korduvalt öelnud, et kõik tänapäevased autod on suhteliselt ühesugused: head. Kui ennemuiste võis rääkida paremast, halvemast ja eluohtlikust juhitavusest, siis täna Euroopas müüdavate uute autode seas pole masinat, mille kohta saaks midagi kehva väita.

Muutujad on mass, raskuskese ja auto olemus. Võrrelda saab disaini, ergonoomikat, mugavusvarustuse hulka ja eri kellade-vilede olemasolu baasvarustuses.