• Kaks päeva ja rohkem kui 800 km võistlust
• Eesmärgini jõudsid kõik kolm meeskonda
• Tehtav ka tavalisi ökosõidureegleid jälgides

Seekord toimus Eco Cup eraldi kolmes Balti riigis ning võistlusautoks on uus Peugeot 208, millel jõuallikaks 100-hobujõuline 1.6-liitrine Blue HDi diiselmootor.

Esimesena asusid üksteiselt väiksema kütusekulu nimel mõõtu võtma kolm eesti autoajakirjanike võistkonda. What Car? Eestit esindas seekord Ylle Rajasaar, kes koos telesaate “Rooli võim” produtsendi Peep Saareniga said loosi tahtel sõiduvahendiks halli värvi Peugeot 208.

Valge auto läks tiimile Esta Tatrik (Top Gear)-Margus Pipar (Autoleht) ning oranži 208 kokpiti istusid Kaspar Sepp ja Laas Valkonen Motors24-st.

Eesmärk: saavutada keskmine kulu alla tehase keskmise

Kahe võistluspäeva jooksul tuli läbida etteantud marsruut, mille pikkuseks 800 ja veidi enam kilomeetrit. Esimesel päeval sõideti läbi Lääne-ja Ida-Virumaa, Tartu-ja Valgamaa. Teisel päeval jätkati teekonda Viljandimaalt Pärnu-ja Läänemaa suunas ning siis keerati autoninad juba Harjumaa ja Tallinna peale.

Võistkondadel tuli jõuda kümnesse ette nähtud rajapunkti, teha seal tõestuseks fotod ning vastata ka teemakohastele küsimustele. Korraldaja oli ette andnud ka ligikaudse ajakava, millest kinni pidada.Seega seisis võistkondade ees ridamisi ülesandeid, mille lahendamise kõrval tuli jälgida peamist- läbida marsruut madalaima võimaliku kütusekuluga. Tehase andmetel on 1.6-liitrise Blue HDi diiselmootoriga Peugeot 208 keskmiseks kütusekuluks 3,4 liitrit sajale.

Teades, millistes “toatingimustes” sellised numbrid sünnivad, ei osanud keegi esialgu ennustada, milliseks kujuneb kütusekulu võistluse lõpuks. Korraldaja lootus oli, et seegi kord jätkub eelnenud Eco Cup võistluste traditsioon ning tehase keskmine suudetakse üle (ehk siis alla) sõita.

Esimesel päeval õpid tundma sõiduvahendi hingeelu

Esimese päeva lõpul, kui Taagepera lossis kokkuvõtteid tehti, selgus, et “valgete” meeskonnal, Estal ja Margusel, on õnnestunud näidikule manada tulemus alla 3 liitri sajale- 2,9l/100 km kõlas nagu unistus paremast elust! Vaid 0,2 liitrit rohkem kulus Kasparil ja Laasil ning kolmandana, tulemusega 3,3l/100 km olime meie, Peep Saaren ja mina.

Olgugi et kõikide tiimide tulemus oli alla tehase keskmist juba esimesel õhtul, ei tundnud ma kolmanda positsiooni üle kuigi suurt rõõmu. Analüüsisin risti ja põiki, kust tuli esimestega see 0,4-liitrine (koguni 11%) vahe. Mida tegime me teisiti kui meist eespool olevad võistlejad?
Loe edasi WhatCar?-ist