• Ühe paagitäiega Tallinnast Vilniusse ja tagasi • Madal kütusekulu ka tavarežiimis sõidul • Keskklassi mugavus, väikeauto kütusekulu

Ökonoomuse vajadus on kaasa toonud hübriidajamiga autod kuid ka seninägematult kütusesäästlikud bensiini- ja diiselmootorid.

Tüüpiliselt on säästlikuks autoks seni peetud väike- ja kompaktautosid, millede säästlikkus tulenes väiksest mootorist ning väikesest tühimassist, kuid mis samas olid tagasihoidliku mahutavusega ning mõeldud peaasjalikult lühikeste vahemaade katmiseks linnas ja linna lähiümbruses. Keskklassi ja kõrgema keskklassi autod on seni olnud parimal juhul mõõduka kütusekuluga. Tänu autotootjate visale ja edukale arendustööle on siiski juba mõnda aega turul saadaval ka keskklassi autode säästuvariandid, mis näitavad kohati lausa kompaktautolikke kütusekulu numbreid.

Nii tekkis Whatcar.ee meeskonnal sportlik huvi proovida, kas lubatud kütusekulu tegelikkuses tõele vastab, eriti siis, kui autoroolis istuv juht ei püüa oma sõidustiiliga spetsiaalselt esile kutsuda tohutut säästlikkust, vaid sõidab nii nagu ikka sõidetakse – dünaamiliselt, vastavalt olukorrale ja võimalustele.

Et auto säästlikkuses veenduda, tuleb sellega läbida märkimisväärne vahemaa ning proovida seda võimalikult erinevates situatsioonides. Nii sai otsustatud Tallinna-Riia-Vilniuse-Riia-Tallinna sõidu kasuks, mida meil Whatcar.ee's aeg-ajalt tööga seoses ikka ette tuleb. Et Raido Toonekurg Auto Fortest oli visanud kunagi õhku provokatiivse väite, öeldes, et uue, robotkasti ja 1,6 l e-HDi säästudiisliga varustatud Peugeot 508 katab selle vahemaa ainsa paagitäiega, saigi esimeseks katseks võetud toosama auto.

Peugeot 508-proovisõiduauto oli varustatud ka start-stopp süsteemiga, mis seiskab mootori auto peatudes ning käivitab selle kohe, kui piduripedaal vabastada. Samuti oli ta varustatud tempomaadiga, mis teeb pikema distantsi läbimise mõnusamaks ja ka ökonoomsemaks.

Paak silmini täis

Enne väljasõitu sai auto tangitud sõna otseses mõttes viimse tilgani, mis vähegi sisse mahtus. Ligi 1400 km läbimine ühe paagitäiega tähendab automaatselt seda, et iga tilk kütust on arvel. Samuti sai nullitud kõik auto pardakompuutrinäidud. Seejärel võis sõit alata.