Mitsubishi ASX-i sõsarad
• Seest ühesugused, väljast erinevad
• Prantslastel parem varustus, kuid kõrgem hind

Kui läksin VEHO’sse proovisõidu Aircross’ile järele, küsisin, mis värk sellega siis ikkagi on? Seal kinnitati, et tegelikkuses tuleb see auto ikkagi Jaapanist. Teatavasti on Citroen C4 Aircross Mitsubishi ASX väikemaasturi prantsuspärane kloon ja nii nagu ka Peugeot 4008, valmivad nad kõik Jaapanis, ühes ja samas tehases.

Tehnilised erinevused

Bensiini-Aircross on tehniliselt sama ASX-ga (Peugeot 4008-le bensiinimootorit ei pakutagi), diisel-Aircross (ja ka 1,6 HDi 4008) kasutab Citroen’i 1,6-st diislit, lisaks pakutakse Peugeot 4008-le ka Mitsubishi 1,8 liitiorist diiselmootorit. Bensiiniga sõitev Aircross on saadaval vaid esiveolisena, diislit pruukiv nii esi- kui nelikveolisena, Peugeot 4008 aga ainult nelikveolisena.

Prantslaste 1,6 liitrine, 84 kW/114 hj diisel on lahjem ja ka säästlikum kui Mitsubishi 1,8-ne diisel, kulutades maanteel 100-le kilomeetrile 4,2/4,5 (esi-/nelikvedu) liitrit diislikütust. Sama jõuallikat kasutavad lisaks PSA autodele edukalt ka Ford, Mazda, Mini, Suzuki ja ka Volvo, ehk tegemist on igati väärt jõuallikaga.

Jaapanlaste bensiinimootor on maanteel küllaltki säästlik: teheaseandmetel 4,9 liitrise bensiinikuluga „sajale“. Proovisõiduautoks oligi 1,6 liitrise mootoriga Comfort varustuses Aircross, kus lisavarustuseks klaaskatus, suuremad valuveljed ja navigatsiooniseade.

Praktikas osutus selle küllaltki „toore“, napilt 5000 km sõitnud auto keskmiseks bensiinikuluks maanteel 90-ga sõites siiski 5,7-5,8 l/100km. Linnasõit osutus aga lubatust isegi säästlikumaks: Pääskülast Meriväljale jõudes (ca 22 km), näitas kompuuter 8,0 l/100km – mis on 0,5 l vähem linnasõidu normist. Seega võib hästi sissesõidetud mootor praktikas päris ökonoomseks osutuda.