Esimesed isesõitvad Uberi-taksod hakkavad kliente vedama juba tänavu augustis, kirjutab Accelerista.

Kuidas vaigistada vaidlust, kas Uber on koššer või mitte? Väga lihtsalt! Tuleb kampa võtta moodne Hiina autotootja Geely, mille omanduses on muuhulgas “see üks ja ainus rootsi auto” Volvo ning panna alus tõhusale koostööle, teel autonoomsete sõidulahenduste juurutamisel.

Üsna pea pole enam mõtet küsida, kas Uberi sõit on võrdne taksosõiduga, vajaks maksumeetmete karmistamist või litsentside ühtlustamist – klient tellib endale äpi kaudu auto, mis veereb kohale ja viib sihtpunkti. Tõsi, vähemalt esialgu istub autos ka juht, küll rohkem ilu pärast, näpp õrnalt roolile toetumas...

PILOOTPROJEKT KÄIVITUB JUBA AUGUSTIS

Esimesed “juht-on-ainult-ilu pärast” – Uberi Volvo XC90 luksusmaasturid alustavad Ühendriikides, Pittsburghi linnas teenusepakkumisega veel selle kuu jooksul.

Kuna tegu on pilootprojektiga, siis klient selle sõidu eest maksma ei peagi. Geniaalne! Katsuge ära arvata, mitu inimest tahab pärast 2016. aasta augustit tellida veel “juhiga Uberit”? Tahtmine on taevariik, eksperimendis osaleb esialgu vaid paarkümmend sõidukit.

Küll aga oleks huvitav jälgida klientide reaktsioone, kes peavad – lisaks sõidujagamisele – jagama autot ka kahe (!!!) Uberi-tüübiga. Nimelt istub lisaks “oh-ma-olen-lihtsalt-ilus”-juhile autos ka “ma-kõike-näen-ja-analüüsin”- tarkpea, kes toimuva kohta märkmeid teeb ja need siis Geely ja Uberi peamajadele edastab.

Inimfaktori teatavat tähelepanematust arvestades on Uber-Volvo mähitud ka kaameravöösse, mis jälgib ja salvestab kõik teekonnad. Küsime nüüd uuesti, mitu inimest taba pärast 2016. aasta augustit tellida “juhiga Uberit”? Kohe näha, et traditsioonid on siinse rahva seas au sees.