Juunis tegi mugavast ent üsna tavapärase välimusega pereautost sportlikuks kupeesedaaniks kehastunud 508 eksklusiivse tutvustusringi Baltimaades ning tõi kaasa uudiseid, mida ükski konkurent tõenäoliselt kuulda ei taha.

Säästuvarianti ei tulegi

Põhjusi pea kurvalt ärapööramiseks on mitu – esiteks suurepärane, klassikute vääriline disain, teiseks sõiduomadused, kolmandaks kvaliteet ning neljandaks hind ja baasvarustuse tase, mis teeb au noobelsegmendiski.

Peugeot sihib oma lipulaevaga ilmselgelt noobelsegmenti, sest peamine konkurent kõikjal Euroopas – VW Passat – jääb olenemata püüdlustest, seekord kaugele seljataha.

“Passat, paki asjad,” on üsna asjakohane hüüatus, sest kui esmane emotsioon on lahtunud, jääb ostjale näpu vahele üksnes hinnasilt. Ja kuninglik lõvi teab, mida sellele sildile kirjutada tuleb.

Peugeot 508 alghind 27 700 eurot ei tundugi ehk üleliia odav kuniks läbi pole loetud varustuse nimekirja. 180 hj jõuallikas, uus 8-käiguline automaatkast, kohanduv püsikiirushoidik, korralik kahetsooniline kliimaseade, detailideni läbinämmutatud juhikeskne kokpit, …

Vabandust, mis praegu loetlemata jäi!? Paljugi. Ühesõnaga. 508 astub uksest väärikalt ja annab kohe kaasa selle, mida kasutajal kõige rohkem päriselus vaja läheb. 27 700 eurot. Fleet autod said just praegu täiesti uue tähenduse.

Siiski-siiski, miks just Volkswagen Passat asjad pakkima peaks? Aga sellepärast, et tagant trügivad peale oluliselt ägedamas varustuses, enamasti ka parema välimusega ning palju odavama hinnaga kvaliteetautod.

VW mis juba mõnda aega tegeleb kõige muu kui identiteedikriisist väljatulemisega kaotab järjest positsioone, ennekõike oma sõsarmarkidele Škodale (Superb) ja Audile (A6). Ligidal on allajäämine ka Toyotale (Avensis) ning Kiale (Optima). Uskumatu seegi, et Volvo on VW kandadel. Ja nüüd tuleb Peugeot 508…