• Tosin aastat tootmises olnud XC90 uuenes
• Uus platvorm, tulemas ka pistikhübriid versioon
• Müük algab 3. septembril internetis

Ikka ja jälle imestati, kui kaua üle tosina aasta muutumatuna tootmises olnud mudel (esmaesitlus 2002 jaanuaris Detroidi autonäitusel!) veel vastu peab ja püüti internetis levivate võltspiltide abil sotti saada, milline selle järglane võiks tegelikkuses välja nägema hakata.

Turunduses abistavad ka Skandinaavia jumalad

Tõsi on see, et tootmisversiooni välisdisaini varjas Volvo kiivalt üsna pikka aega. Näitustel esitleti kontseptsioone, mille kerekujus võis aimata tulevast XC90, samuti ei tehtud saladust salongidisainist, aga valmis auto fotosid meediale ei jagatud.

Nüüd on see salatsemine igatahes läbi ja Volvo uus lipulaev kõikidele kaemiseks välja toodud.

Peab ütlema, et esmapilgul leiab selle joontes isegi üllatavalt palju sarnasust näiteks Audi Q7 või BMW X5-ga. Samas on säilinud Volvo'le iseloomulikud tagatuled ja sirge küljejoon.

Eelkäijast tundub uustulnuk sootuks madalam, mis annab masinale dünaamilisema ilme. Isikupärasust rõhutavad külili oleva T-tähe kujulised LED-tuled, mida tootja ise hellitavalt "Thori vasaraks" kutsub. Väidetavalt saavad sarnase esilaterna lahenduse kõik uued Volvo mudelid.

Skaleeritav platvorm ja pistikuhübriid

XC90 tähtsust Volvo jaoks ei saa alahinnata. On see ju esimene mudel, mis ehitatud algusest lõpuni ise (kõik eelmised on suuremalt jaolt välja töötatud veel Fordi alluvuses), kasutades uut skaleeritavat platvormi SPA.