Ostetuim Volkswagen sai uuenduse - Tiguan on nüüd saadaval pistikhübriidi ja R-mudelina

 (5)
Ostetuim Volkswagen sai uuenduse - Tiguan on nüüd saadaval pistikhübriidi ja R-mudelina
VW

Volkswagen esitles uut versiooni oma Euroopa ja Baltimaade enimmüüdud linnamaasturist Tiguanist, millest on nüüd olemas pistikhübriid ja sportlik R-mudel.

Mudelite eelmüük Eestis algab suve lõpus ja esimesed uued Tiguanid jõuavad kohale sügisel.

Tiguani eHybrid ehk pistikhübriid (180 kW / 245 hj) käivitub alati elektrirežiimis, kui aku on piisavalt laetud. Sõiduki aku üksi suudab ühe laadimisega autot edasi liigutada umbes 50 km (WLTP) kiirusega kuni 130 km/h. Hübriidrežiimis (GTE) toetab elektrimootor kiirenduse ajal turbo ja otsesissepritsega bensiinimootorit.

R-mudelil on turbolaadimisega neljasilindriline EA888 evo4 mootor võimsusega 235 kW (320 hj). Uus muutuva rataste vektorjuhtimise süsteem (R Performance Torque Vectoring) juhib veojõudu auto sildade ja mõlema tagaratta vahel. Sõltuvalt sõiduolukorrast suunatakse kuni 100% veojõust ühele rattale, tulemuseks on täpsem juhitavus. Jõu jaotamine sõltub muuhulgas rooli asendist, gaasipedaali asendist, külgkiirendusest, kere pööramisest ümber telje ja kiirusest.

R-mudelil on 18-tolline pidurisüsteem, adaptiivne vedrustus (DCC), mida on tavalise Tiguaniga võrreldes 10 mm madalamaks muudetud, sõidurežiimi valik, elektrooniline stabiilsuskontroll (ESC), ja nelja avaga heitesüsteem, millel on nähtavad summutitorud ja kroomkatted.

Tiguani uued diiselmootorid on varustatud kahe järjestikuse topeltdoseerimisega SCR-katalüsaatorisüsteemiga, millest igaühel on oma AdBlue sissepritsepihusti. See võimaldab kahekordse doseerimise protsessi, mis annab eelmise mudeliga võrreldes märkimisväärselt väiksema lämmastikoksiidide (NOx) emissiooni.

VW

Uuel Tiguanil on nuppude ja juhtseadmete asemel digitaalsed puutepaneelid. Sõiduki sisse on Volkswagen lisanud kliima funktsioonide jaoks uue puutetundliku mooduli. Lisaks puutetundlikele nuppudele kasutatakse ventilaatori ja temperatuuri reguleerimiseks piisava suurusega ning valgustatud puutetundlikke liugnuppe. Puutetundlikke nuppe saab valikuliselt kasutada ka selliste funktsioonide juhtimiseks nagu istme, tagaklaasi ja esiklaasi soojendus ning kliimaseadme menüü avamiseks.

Veel üks Tiguani tehnilistest uuendustest on uus teabe- ja meelelahutussüsteem (MIB3), Apple CarPlay ja Android Auto (Google) rakenduste juhtmevaba ühendamine toimub App-Connect Wirelessi kaudu.

Juhiabisüsteem Travel Assist suudab üle võtta roolimise, pidurdamise ja kiirendamise kiirustel 0 km/h (DSG käigugasti puhul) või 30 km/h (manuaalse käigukasti puhul) kuni 210 km/h. Selleks kasutab Tiguan oma olemasolevaid juhiabisüsteeme. Juht ise peab hoidma oma käsi roolil isegi siis, kui Travel Assist on aktiveeritud. Sõiduk kontrollib seda läbi roolil asuvate puutetundlike alade.