Ajad on ikka imelikuks läinud. Opel Mokka, praeguse nimega Mokka X (X tähistab Opeli uues žargoonis sõna crossover) liigitub väikeste linnamaasturite klassi. Igale enesest lugupidavale autotootjale on esindatus selles segmendis kohustuslik, sest inimesed arvavad end neid autosid vajavat. Aga mida tähendab tänapäeval „väike“?

Juhuslikult parkisin mütaka kujuga Mokka X-i esimese põlvkonna Honda CR-V kõrvale. Mis te arvate, kumb on suurem? Pikkuselt ja kõrguselt siiski Honda, aga laiuselt „väike“ Mokka X.

Järgmisel päeval sattus Mokka X-i naabriks 1989. aasta Jeep Cherokee. Suur auto, eks ole? Neljaliitrise reaskuuese jõul edasiliikuv puhtatõuline maastikuvallutaja saa ju ometi pisike olla? Ei saa! Aga „väikesele“ Mokka X-ile jääb ta ometi kõigilt kolmelt mõõtmelt alla. Tõsi, Cherokee teljevahe on kahe sentimeetri võrra pikem.

Mokka X pole muidugi mingi uudistoode. Ikka seesama vana hea Mokka, Chevrolet Traxi sõsarmudel, mis vooluliinilt tuleb nii Hispaanias Zaragozas kui ka kaugel Koreas. X tähistab lihtsalt fakti, et üle nelja aasta tootmises olnud mudelile tehti äsja facelift.

Jääb küll sügavalt arusaamatuks, milleks iluravikuuri üldse vaja oli. Opelil on ju tootmisküpseks saamas täpselt sama segmenti sihtiv Crossland X – esialgseil andmeil 63 millimeetrit lühem, 16 millimeetrit kitsam ja 68 millimeetrit madalam kui Mokka X –, mis valmis koostöös Peugeot ja Citroëniga. Ja kuna äsja ostsid prantslased kogu Opeli majapidamise General Motorsilt ära, on ka selge, et Mokka X kaob valikust õige pea.

Aga esialgu on Mokka X olemas ja ostjate poolt palavalt armastatud. Mokkasid registreeriti meil mullu kokku 247 (neist 38 X-lisandiga). Hind-alates-mudel maksab 16 273 eurot, päriseluks sobilike versioonide eest tuleb oma paartuhat eurot rohkem välja käia. Ent seegi on taustsüsteemi arvestades igati mõistlik summa. Mida selle eest saab?