Opel Ampera: elektriauto sõiduulatusega üle 500 km

 (13)
Opel Ampera: elektriauto sõiduulatusega üle 500 km
Opel AmperaReuters / Scanpix

Pealkiri ei ole küll päris korrektne, sest tegelikult on Ampera näol ikkagi tegemist hübriidautoga. Samas kätkeb Opel endas niivõrd erilist tehnoloogiat, et näiteks skaalal Prius-Leaf paigutaks mina selle pigem Nissani-poolsesse otsa.

Loe WhatCar?-ist

• Õnnestunud disain • Bensiini- ja elektrimootori kombinatsioon • Hind Saksamaal alates 42 990 eurost

Elekter + bensiin = tulevik?

Elektriautode Achilleuse kannaks olev piiratud sõiduulatus ei soosi hoolimata riigipoolsest toetusprogrammist nende arvukuse kiiret suurenemist. Arusaadavalt valmistab inimestele ebamugavust teadmine, et hoolikalt planeeritud teekonnast sõltumatult võib erakorraliste asjaolude ilmnemisel oma kalli autoga lihtsalt teele jääda. Sama problemaatiline on üldjuhul sõit maale talvekartulit tooma.

Opel lahendas Ampera puhul sõiduraadiuse mure näiliselt elegantselt – lisaks elektrimootorile leiab selle kapoti alt ka 1,4liitrise bensiinijõuallika. Sealjuures ei käita ottomootor tavaolukorras mitte rattaid, vaid toimib abijõuallikana, võimaldades ka tühja akuga elektri toel edasi liikuda. Kas selline hübriidlahendus ongi elektriautode tulevik?

Seotud lood:

Vahva välimus

Aga alustame algusest. Ampera disaini saab pidada igati õnnestunuks. Opel on suutnud anda autole voolujoonelise ning moodsa kuju, muutumata sealjuures liiga futuristlikuks. Bumerangikujulised esituled meenutavad uut Zafira Tourerit, iluvõrel kujutatud tiivamotiivi leiame ka Astra GTC ninaosast.

Tagaosa näeb välja eriti äge – kitsad küljele ulatuvad tuled, massiivne kaitseraud helkuritega äärtes ja spoileriga kaheks jaotatud tagaluugi klaas. Tõsi, klaasi tumendatud alumine osa määrdub porise ilmaga juba esimeste minutitega ja nähtavuse mõttes sest eriti abi pole.

Tagaluuk ise algab juba reisijate pea kohalt ning on suur ja raske. Andku Opel mulle võimalik väärarusaam andeks, aga luuki ülalhoidvad gaasvedrud tunduvad üsnagi õrnakestena ning isegi uuest peast vajub näiteks poolele kõrgusele tõstetud luuk ise prantsatusega kinni. Kas neil tugedel ka 5-6 aasta pärast luugi ülalhoidmiseks piisavalt jaksu on, näitab vaid aeg.

Küljel jookseb akendest pisut allpool üle uste hõbedane liist. Liistu ning akende vaheosa on erinevalt ülejäänud kerest värvitud mustaks, mis kaugemalt vaadates muudab küljeaknad visuaalselt suuremaks.

Puutetundlik sõitjateruum

Rooli taha istudes rahulolu süveneb. Juhtseadmed meenutavad muudel Opelitel nähtut, vaid näidikuplokiks on 7-tolline ekraan, millelt leiab lisaks aku täituvuse, sõiduulatuse ja –režiimi infole ka digitaalse spidomeetri.

Loe pikemalt WhatCar?-ist