Novembris müüdi Eestis 2028 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta mardikuu tulemusele kõigest kolme autoga alla, ehk miinust 0,1%.

Tänavu 11 kuu kokkuvõttes on müüdud 24 703 uut sõiduautot, mida on 1,8% rohkem kui 2018. aasta jaanuarist novembrini.

Väike-keskklassi autode müük tõusuteel

Segmenditest olid novembris enam-vähem võrdse osakaaluga keskmised maasturid ja väike-keskklassi autod – kummagi osakaal moodustas peaaegu veerand müüdud autodest. See võib, aga ei pruugi vihjata linnadžiibi vaimustuse vaibumisele.

Hübriidautosid läks kaubaks 280, elektriautosid 6 ja CNG gaasiseadmega autosid 56. CNG-autode müüki veab Škoda, mille gaasi-Octavia nõudlus on väga suur.

Hübriidajamite seas pole Toyotale vastast, enamus mudeleid müüakse kaksikajamiga. Kuuest elektriautost oli 2 Hyundai Kona EV-d, üks Hyundai Ioniq, 1 Nissan Leaf ja 1 Audi e-tron.

Margitabeli tipus võrdne rebestamine

Automarkidest tegid parima tulemuse Toyota ja Škoda, milliseid müüdi vastavalt 345 ja 343. Kolmandaks enim eelistasid tarbijad Renault sõiduautosid (246).

11 kuu lõikes on Toyota löömatu: vahe Škodaga üle 500 auto. Toyota liidripositsiooni tänavu keegi vaevalt lööb, isegi kui Škoda teeks detsembris rekordmüügi. Üllatusteks tuleb muidugi alati valmis olla.

Novembri tabeliseis on jälle rõõmustavalt värvikas: väga hea müügitulemuse on teinud Peugeot, mis Kia jätnud seljataha ja Volkswagenile kandadele astub. Ka Opel ja Dacia on jälle kümne seas ning üle pika aja ka Hyundai.

11 kuuga on üle kolmetuhandeliste klubis Toyota ja Škoda, kaks tuhat ja rohkem on täis Renault’l ja saab täis ka VW-l. Ka Kia võib väga hea detsembrimüügi korral kahe tuhande müüdud autoni ulatuda.

Mudelite esikümne üllatajad

Mudelite edetabeli tipu vallutasid kaks Toyota mudelit, Corolla ja RAV4, milliseid müüdi vastavalt 114 ja 113. Esikolmikusse jõudis ka Škoda Octavia 88 müüdud autoga. Mõlemal on seekord esikümnes lausa 3 mudelit.

Renault’ on esikümnes kahe mudeliga, kaks allesjäävat kohta lähevad PSA Peugeot 3008’le ja Opel Grandland X-le.

111 kuu lõikes edestab kõiki teisi mudeleid Toyota RAV4 1454 autoga, järgneb Corolla 1208ga ja kolmandal on Škoda Octavia 1147 müüdud autoga. Sellega tuhandeliste klubi ka lõpetab, Citroeni Berlingo on 770 ühikuga neljas.

11 kuu esikümnes on 3 Škoda mudelit, 2 Toyota, 2 Kia ja 2 Renault’ mudelit. Ja seal vahel üksinda “sidrun”, mis nagu ülal öeldud, on tabelis neljas.

Tarbesõidukite müük kukub

Jätkuvalt on languses tarbesõidukite turg ja novembris müüdi neid 28,6% võrra vähem kui möödunud aasta 11 kuuga.

Kokkuvõttes on tarbesõidukite turg tänavu langenud 10%. Automarkidest moodustasid esikolmiku Citroen, Peugeot ja Toyota. Veoautode segmendis oli edukaim Scania.

Tänavused tõusjad ja langejad

Toyota on 11 kuuga jõudnud võrreldes mullusega plussi. Škoda on teinud üle 15% parema tulemuse kui 2018 ja Renault, mis figureerib kuust-kusse esikümnes, on möödunud aastaga võrreldes 7% miinuses.

Kui jätta kõrvale Fiat, mis tänu CityBee-le tegi oktoobris röögatu müügi ja kasvatas vahe mullusega 119,3%-ni, on tänavune suurim tõusja Dacia: kolmandiku võrra parem kui 2018. aastal.

Jaapani autod on tänavu olnud pigem alahinnatud: Toyota ülemvõim on suur, samal ajal Subaru, Honda, Nissan ja Suzuki toodavad miinust.

Noobelmarkidest on 25,8% kasvatanud tänavu müüki Audi, üle 20% Land Rover. Ülejäänud võtavad vaiksemalt. Väikest miinust on teinud MINI ja Volvo.