• Eelkäijast mugavam ja luksuslikum
• Esmakordselt klassis mitmikhoob tagavedrustus
• Hind alates 26 920 eurost

Andku mulle lugeja andeks, kui kirjeldatud pilt ei ühti kuidagi tema mälestustega lapsepõlvest, aga minu jaoks olid küll kastiga masinad teatud eani ühed kõige lahedamad autod üldse. Ja mis seal salata – veel praegugi käib aeg-ajalt mõnda uut mudelit vaadates peast läbi mõte – aga äkki…?

Loomulikult saab hetke pärast mõistus taas võidu ja sisult ikkagi tarbesõiduki ostjat minust ei ole aastate jooksul saanud.

Olemuselt krossoveritele sarnane

Euroopas ongi pikapid tuntud eelkõige kui praktilised tööautod. Ometi on aasta-aastalt suurenenud nende inimeste arv, kes kasutavad “kastikat” pereautona kas siis tööst vabal ajal või USA eeskujul üleüldse džiibi asendajana.

Nii soovis Nissan oma uustulnuka teha eelkäijast selgelt mugavama ja luksuslikuma. Seetõttu muudeti muuhulgas auto sõitjateruum sarnasemaks margi ülejäänud kõrgemate sõidukitega, seda alates istmetest kuni infolustisüsteemini välja.

Eesmärkide sõnastamisel ei paista samuti tagasihoidlikkust kusagilt – Euroopas on eesmärgiks ca 18% turuosa ja pikapite kogumüügis tahetakse kohta esikolmikus ning nimeliselt VW Amaroki ja Ford Rangeri seljataha jätmist.

Selle saavutamiseks pakutakse segmendi parimat – 5-aastast või 160 000 km ulatuvat garantiid (tegemist on ikkagi tarbesõidukiga!) ja hinnatase rihitakse põhikonkurendi Toyota Hiluxi järgi, mis tähendab vahemikku umbes 27 000 – 37 000 EUR.

Jõuline disain

Eelmise põlvkonna Navara oli omalaadsete seas üks maskuliinsemaid ja järglane ei jää selles osas eelkäijale alla. Kõrge kapott, laiendid rattakoobastel, võimsamate versioonide suured rattad ning kõrge kliirens muudavad välisilme pehmema ilmega konkurentidest jõulisemaks. Ninaosagi kohendati margi ülejäänud mudelitega sarnasemaks.

Et juhikohalt oleksid auto gabariidid paremini adutavad, tehti kapoti külgservad keskosast kõrgemad, mistõttu juht tajub auto nurkasid varasemast paremini.