Novembri automüük näitas, mis margid tänavu tõusevad, mis kukuvad


Novembri automüük näitas, mis margid tänavu tõusevad, mis kukuvad
Toyota Corolla hübriidi esitlus LA autonäituselFoto: Chris Carlson, AP

Novembris võttis autoturul maad mõõdukas optimism: uusi autosid müüdi mulluse mardikuuga võrdses koguses. Üheteistkümne kuu müüginumbrite pealt võib juba ennustada tänavusi võitjaid ja kukkujaid. Toyotal, Škodal ja Renault’l läheb väga hästi.

Võrreldes möödunud aastaga müüdi tänavu novembris uusi sõiduautosid vaid 0,1% ehk 2 tükki vähem. Kokku veeretasid uued omanikud koju 2031 sõiduautot.

11 kuu kokkuvõttes on Eestis tänavu müüdud 24 274 uut sõiduautot, mis ületab möödunud aasta 11-kuulise perioodi müüginumbrid 5,4% võrra.

Väike-keskklass võidutseb

Segmentide eelistuses on kõik vanaviisi: hingedeajal küsiti kõige rohkem väike-keskklassi autosid (25,2%) ja keskmise suurusega maasturilaadseid tooteid (23,1%).

Kel hammas neile peale ei hakanud, valisid väikese parketidžiibi (16,3%). AMTELil on õnnestunud välja selgitada ka eksporditud autode arv, mis oli novembris 89.

Toyota ja Škoda, ikka esirinnas

Toyota oli edukaim automarkide seas ja neid läks kokku kaubaks 299. Populaarsed olid novembris ka Škoda ja Volkswagen, milliseid müüdi vastavalt 235 ja 221 autot.

Seotud lood:

Esikümne üldvaade on aga põnevam kui tavaliselt. Nimelt leiame novembri margimüügi tipust Dacia, ja asja eest, sest uus Duster on võlunud ostjaid nii idas kui läänes.

Dacia ees on vana tuttav Kia, mille edu aluseks – nagu selgub ka mudelitabelist – on Ceed, olgu siis uue või eelmise põlvkonna oma, ülakomaga (cee’d) või ilma.

Tabeli teine ots on aga rõõmustavalt kirju – tubli müügi on teinud nii Peugeot, Honda kui Opel. Ja pole ka ime, sest neil on pakkuda igasse segmenti toredaid mudeleid kohe kuhjaga. Ka on olnud sügisel kampaaniamüük edukas.

Vaata rohkem Acceleristast!