• LEAFi juhid sõidavad aastas 40% rohkem kui tavapärase sisepõlemismootoriga sõidukid Euroopas
• Hispaanlased läbivad nädalas keskmiselt 367 km
• Kogu maailmas on müüdud üle 150 000 LEAFi

Liidrikohal on Hispaania Nissan LEAFi juhid, kes läbisid keskmiselt üle 367 km igal nädalal, teisel kohal on Rootsi juhid (339 km) ja kolmandal kohal Suurbritannia juhid 324 läbitud kilomeetriga. Euroopa Komisjoni analüüsi värskeimate andmete kohaselt läbivad tavapäraste bensiini- ja diiselmootoriga sõidukite juhid nädalas keskmiselt 222 km.

Tänu Nissan LEAFis kasutatavale CarWingsi telemaatikasüsteemile, mis salvestab reaalajas sõiduandmed, on Nissanil võimalik teatada, et tema Euroopa autojuhid läbivad oma LEAFiga keskmiselt 319 km nädalas ja seda ilma heitgaasideta. Uuendusliku elektrilise pereautoga on nüüd CarWings süsteemi kaudu registreeritud üle ühe miljardi kilomeetri kogu maailmas – see on suurem kui ükskõik millise elektriautoga seni läbitud vahemaa.

Autotootja edasistest uuringutest nähtus, et 89% Nissan LEAFi juhtidest laadivad sõidukit öösel kodus, saades niimoodi ühe kilomeetri maksumuseks vaid ca 1 sent kilomeetri kohta (sent kilomeetri kohta on arvutatud Eesti 2013 aasta öise elektritariifi keskmise maksumuse põhjal).

See ülevaade Nissan LEAFi juhi harjumustest tehti täpselt neli aastat pärast LEAFi kui ühe esimese seeriatootmisesse jõudnud täiselektrilise sõiduki turuletulekut 2010. aastal. Praegu on see ajaloo populaarseim elektriauto, mida on kogu maailmas müüdud üle 152 000 sõiduki (neist rohkem kui 32 000 Euroopas).

Nissan Europe’i elektriautode osakonna juhataja Jean-Pierre Diernaz sõnas: „Oleme algusest peale väitnud, et Nissan LEAF on midagi palju enamat kui lihtsalt linnaauto või teine auto, ning nüüd on meil ette näidata andmed, mis seda tõestavad. Meie kliendid ütlevad meile sageli, et nad ostavad Nissan LEAFi teiseks autoks, kuid lõpuks kasutavad nad seda palju rohkem kui oma muud autot, ning CarWingsi vahendusel saadud teave kinnitab seda.”

„Kliendid toovad põhjuseks selle, et auto kütuse- ja hoolduskulud on väga väikesed ning Nissan LEAFi sujuva, peaaegu hääletu sõidu järel on raske taas istuda diisel- või bensiinimootoriga sõidukisse.”

Keskmine on arvutatud 2013. aasta turu statistika keskmise põhjal. Kasutatud on Suurbritannia, Prantsusmaa, Hispaania, Itaalia, Rootsi ja Norra statistikat. Saksa statistika ei kasutatud Euroopa keskmise arvutamiseks, kuna algandmed ei ole kättesaadavad. Kõik keskmised kilomeetri arvud on hinnangulised.