Kõik kolm Taxi of Tomorrow pjedestaalile tõusnud on kompaktsed kaubikud, kahel on lükanduksed ning kõigil on avar pakiruum. Üks on Ford Transit Connect, kus palju ruumi inimestele, kena ja lihtne kandiline vorm ning suured klaaspinnad, mis salongi valguse ja vaadetega kuldavad. Täna NYC tänavate ruudustikus sipelgatena säravate Crown Victoriatega pole sellel Fordil peale värvi mitte midagi ühist.

Teine finalist on koguni maailma aasta parimaks kaubikuks valitud Nissan NV200. See näeb agressiivsem, rohkem street-fighter’i ninaga välja, ent tolle küljeklaasid on madalad ning küljejoon nii kõrge, et salongist välja vaatamine pole just kõige mugavam. Küll aga on sellest algses variandis ruumi suisa seitsmele, nii et avarusega probleemi olla ei tohiks.

Kolmas finalist on kahtlemata kõige põnevam. See on Türgi tootjalt Karsan, mis koostab sõidukeid Fiatile ja Hyundaile. Ning tegemist pole ühegi mudeli taksoks kohandamisega, vaid spetsiaalselt New Yorgi konkursi tarbeks loodud projektiga. Veidi tekitab võõristust katuse lainjas joon, ent see tuleneb aerodünaamika ning seega kütuse säästmise rõhutamisest.

Klaasipinnas Karsani masinal V1 puudust pole – klaasist on ka terve katus, kust kõrghooneid kena silmitseda. Ning ehk ongi hea, et see ühtki olemasolevat automudelit taksoks saades nö. takso-mersuks ei alandaks. Tagatipuks on see finalistidest ainus, kuhu saab ratastooliga otse ja mugavalt sisse sõita.


„Kõik kolm on head, ent ükski pole täiuslik,“ kommenteeris New Yorgi linnapea Michael R. Bloomberg. „Me pole sunnitud ühegagi 2014. aastal kliente teenindama asuma, kui me perfektset ei leia.“

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!