Koit Piiroja, CityMotorsi varuosade müügijuht:

Naastrehvi kasutajaid on siiski rohkem, ent iga aastaga kaldub osakaal kaldub poole. Suhe võib täna olla ca 70/30 naastude kasuks. Suurem osa sõite tehakse linnades ja peamagistraadilel, mis on praktiliselt lumevabad. Sellest ka lamellide eelistuse kasv, kuna need on naastrehvidest palju vaiksemad, sama ei jää enam naastrehvile omadustelt alla. Paljud eelistavad lamelle ka seetõttu, et nendega tohib ka suvel sõita ja saab raha kokku hoida.

Kuna brände on turul palju, siis minu teada pole keegi võtnud vaevaks teha statistikat, millist brändi enim eelistatakse. Põhilist vahet tehakse nn. preemium-brändide ja ülejäänu vahel. Preemiumi-klassi kuuluvad Continental, Michelin, Goodyear, Pirelli. Tegemist kallite ja väga kvaliteetsete rehvidega. Odavama klassi rehvibrändid n. Barum, Kleber, Firestone jt on preemiumeist ca 30% odavamad. Ostueelistuse kujundab tavaliselt kaks asja: kogemus eelmiste rehvidega j igasügisesed rehvitesti tulemused autoajakirjanduses.

Toomas Lambin, Baltic Tyres OÜ juhataja:

Järjest rohkem ostetakse lamellrehve, sest nende kvaliteet/pidamine on hästi kiiresti paranenud. Palju reisivad inimesed kasutavad lamelli naastrehvi keelu tõttu osades maades. On tõusnud ka teadlikkus, et naastrehv lõhub palju teekatet. Ning rehvimüra on lamellrehvil palju väiksem, sõidumugavus aga suurem.

Kiiretel autodel saabki kasutada ainult lamelli - kiirusindeksi tõttu (naastrehvil lubatud max kiirus 180 km/h). Üks moment on ka see, et olulist hinnavahet naastu ja lamelli vahel ei ole. Lamellrehvide osakaal kasvab kiiresti ka seetõttu, lamellrehvide vahetusega ei pea kiirustama . neid saab kasutada ka enne ja pärast talverehvi lubatud kasutusaega.

Bränditeadlikkust on raske kommenteerida. Maailmas on neli suurt: Goodyear, Michelin, Bridgestone ja Continental. Meil on ka Nokian ja Gislaved, kuid maailmas on need praktiliselt tundmatud - meil kuulsad just tänu talverehvidele. Majandussurutis pani inimesed ostma pigem toodet, kui brändi. Enamustel tootjatel on tipptoode kõrval ka keskastme bränd ja budget-bränd. Ja palju ongi kasvanud keskastme brändide müük.

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!