Ei, selle mitte just kõige veenvama maskeeringu kandja pole Toyota GR Yaris – viimase „ülikonna“ jaoks on kaks tagumist ust ülearused – vaid neljanda põlvkonna tava-Yarise prototüüp, mille korral on märksõnadeks „rohkem võimsust“ ja „vähem saastamist.“ Teisisõnu avanes meil võimalus proovida juba neljanda põlvkonna esindajat, mis pole mingi ülessoojendatud kraam vaid läbinisti uus auto, mis põhineb Toyota TNGA-platvormil, mille najal on ehitatud ka meil müügil olev Corolla.

Uue Yarise kere on asjaomaste sõnul 37% jäigem ja varasemast ruumikam. Nii telgede vahe kui ka kere laius kosusid viiskümmend millimeetrit, sellal kui „kesta“ pikkus on endisest vaid viis millimeetrit väiksem. Lisaks on pisut väiksem ka auto kõrgus ja juhikoht asub nüüd 21 mm madalamal, mis võimaldas koos ülejäänud muudatustega auto raskuskeset 12 mm jagu madalamale tuua. Sellised muudatused on vältimatud masinate korral, mis vanematest nimekaimudest hoomatavalt nobedamad.

Uus Toyota Yaris

Nagu näiteks konkreetne prototüüp, milles täiendavad 1,5-liitrist Atkinsoni-tsüklis töötavat bensiinimootorit kaks elektrimootorit. Ülekandekadusid kõrvale jättes on sellise ajami võimsuseks 85 kW/116 hj, mis võimaldab kõnealusel luukpäral saavutada 100 km/h 10,3 sekundiga, mis varasemast peaaegu kaks sekundit kiirem. Lisaks võimaldab varasemast 16% suurem akuplokk kasutada linnaliikluses tihedamini elektrimootorite abi, mis viib omakorda selleni, et uus hübriidajam on võrreldava eelkäija omast 20% ökonoomsem.