Suur ringtee, mis vööna Moskvat ümbritseb, rajati juba kolme-neljakümnendatel aastatel, ja remonditi põhjalikumalt kuuekümnendatel ja üheksakümnendatel, ehk siis eelmise sajandi poolel. Nüüd on vähemalt lubatud alustada uut suuremat renoveerimist. Kuuekümnendate variandis puudusid ringteel ülekäigurajad ja lugematu hulk inimesi jäi auto alla, üheksakümnendatel ehitati lõpuks jalakäijate sillad üle tee, kirjeldab Helsingin Sanomat. Uut ringteed hakataks ehitama alles aastal 2018 ja maksaks vähemalt 16 miljardit dollarit + korruptsioonikoefitsient.

Avarust enamasti jätkub:
Aga siis tuleb ummik

Läbilaskevõimeks sellel 108,9-kilomeetrisel ringteel on 9000 autot tunnis, lubatud piirkiirus 100 km/h, kuigi näeb ka palju kiiremini kihutajaid. Tee laiuseks on viis rida mõlemal suunal, sisse- ja väljasõitudega Moskva linnast, mis küll ringteega samal tasandil ei ristu. Ja see ei tähenda, et kuuendat rida pidi (ehk siis teepeenral) sinust mööda ei kihutata.

Ja kui juba ummikuks läheb, on kõik 10-12 rida täis ja 30 kilomeetri läbimiseks kulub kaks tundi. Heal juhul.

MKAD ümbritseb 11-13 miljoni elanikuga Moskvat

Helsingin Sanomat käis selle ringteega tutvumas, avastades, et varahommikusel ajal näeb seal peamiselt töölt koju minevaid prostituute ja tööle kiirustavaid illegaale, unistena võtavad oma positsioonid sisse logudes Ladades istuvad politseinikud. Kihutajad, keda nad püüdma peaksid, sõidavad samas Lamborghinidega. Ja sõidavad end sodiks.

Keskmiselt leiab sellel ringteel aset viiskümmend avariid, ehk siis
DTP-d päevas. Ja soomlaste järeldus ongi, et tegemist on kõige ohtlikuma
teega Moskvas kui mitte kogu Venemaal. Ega nad vist väga ei eksi? Kes soome keelt mõistab, saab nende kogemusi lugeda siit.

Provokaatorid liikluses: