Bob kasutas oma Ford 250 4x4 pikaptüüpi veokit nii tööülesannete täitmiseks kui ka oma pere lõbustamiseks suurest teest eemal. Pärast kõige vastupidavama veoki lõhkumist ilmnes varsti, et 4x4 Fordi varuosasid ei olnud läheduses mitte kusagilt saada. Nähes täitmata turunišši, alustas Bob koos naise Maryliniga äri, mille nimeks sai Midwest Four Wheel Drive (Kesk-Lääne Neljarattavedu).

Chandlerid kasutasid oma veokit nii tööülesannete täitmiseks kui ka reklaami eesmärgil. Nad katsetasid veokil erinevaid uusi varuosi ning ehitasid masinat järjest suuremaks ja paremaks. Nende projekt kogus niivõrd hoogu, et veokist sai tegelikult juba omaette atraktsioon. 1979. aasta Denveri autonäitusel kasutasid Chandlerid oma veokit esimeses tasulises show’s. Varsti järgnesid sellele veokite tõmbevõistlused mitmetel areenidel ja staadionidel.

Kaks aastat hiljem, 1981. aastal, muutis Bob kogu Monster Truck’ide kontseptsiooni. Ta mõtles, et proovib lõbu pärast üle paari mahakantud auto sõita. Üsna pea, mõned kuud hiljem, kordas ta oma trikki ühel staadionil toimunud show’l. See märkis autosid lömastavate Monster Truck´ide sündi.

1983. aastal sõlmis BIGFOOT® (otsetõlkes “suurjalg”, nimi tuleneb omanikule öeldud põhjusest, et pidevas autoosade katkiminekus on süüdi tema “suur jalg”) tänaseni kehtiva sponsorlepingu Ford Motor Companyga. Alates sellest on ehitatud palju Monster Truck`e, BIGFOOT® #17 on konstrueeritud kasutamiseks Suurbritannias ja Euroopas.

BIGFOOT®`i edust innustatuna tabas USAd 1980. aastate keskpaigas imitatsioonide laviin. Autodest ülesõitmine muutus Ameerikas suuremate veokite tõmbevõistlustel ja porirallidel peamiseks atraktsiooniks.

Pärast paljusid aastaid lihtsat autode lömastamist pakuti 1987. aasta publikule palju põnevamat vaatemängu, millesse oli kaasatud ka Monster Truck’ide võidusõit. Tänapäeval on see Ameerikas omaette spordiala, mille võistlusetapid leiavad aset üle kogu riigi ning millest miljonid inimesed igal nädalal televiisori vahendusel osa saavad.

BIGFOOT®´i looja haaras peagi juhtpositsiooni Monster Truck’ide tehnoloogias. Arvutidisaini abiga arendas ta välja uut tüüpi Monster Truck’i, mis oli mõeldud võidusõiduks. Radikaalne uus torujas šassii koos patenteeritud õõtshargil baseeruva vedrustusega esindab parimat viimast võidusõiduveokite disaini.

BIGFOOT® 8 oli esimene BIGFOOT®, mis selle uue muljetavaldava disaini järgi ehitati. 1992. aastal saavutas BIGFOOT® 8 maailmameistri tiitli, 1992. aastal oli Bob oma tiimiga 1. ja 2. kohal. 1994. aastal saavutas tiim kohad 1, 2 ja 3, võites 13 võidusõidust 11. Aastal 1995 piirati masinate arv tiimides kahele veokile, BIGFOOT®´i meeskond saavutas esimese ja kolmanda koha, võites 10 sõitu 15st.

BIGFOOT 17 ajalugu, Euroopa BIGFOOT

L.A Supertrux Ltd´ omanik Nigel Morris hakkas ehitama oma esimest tõelist Monster Truck´i 2000. aasta sügisel. Selle hiljem Wild Cildiks (Metsik Laps) kutsuma hakatud projekti inspireerijaks oli ammune sõber Tim Barks, kes oli enda projektiga selleks ajaks üsna kaugele jõudnud. Kui Wild Child hakkas valmis saama, tekkis Nigelil võimalus Ameerikasse minna ühe teise sõbra Joe Elllise tiimi liikmena.

Ellis kavatses oma võidusõitmiseks kohandatud Lotus Carltoniga osaleda kuulsal Silver State Challengei võidusõidul Las Vegase lähedal. Nigel nägi seda kui võimalust külastada Monster Truck´ide Püha Graali, BIGFOOT®´i. Nigel kutsus Timi kaasa, et viimane aitaks tiimi Joe auto teenindamisel, nii et nad mõlemad saaksid jääda USAsse kauemaks ja külastada Dan Patrickut tema Samsoni õpikojas, ning siis reisida edasi BIGFOOT®´i juurde.

BIGFOOT®´il külas olevad poisid kutsus Bob Chandler tagasi detsembriks iga-aastasele MTRA konverentsile. 2000. aastal võtsid Nigel ja Tim ette reisi, et esimeste eurooplastena osaleda MTRA konverentsil ja samuti Tech Schoolis. Nigel oli väga uhke, olles läbinud tehnikute eksami ning saades üheks väga väikesesse gruppi kuuluvatest inimestest, kes on kvalifitseeritud tegema tehno- ja ohutuskontrolli Monster Truck´idel. MTRA liikmeskond otsustas ühehäälselt luua Euroopa divisjon ja Nigel valiti selle presidendiks.

2001. aastal tegeles Nigel Wild Childi peenema seadistamisega ning harjutas, et sõita Monster Truck´iga suurematel kiirustel. Wild Childi võis näha ka muusikavideotes ning telereklaamides, samuti Granada TV seriaalis Men & Motors („Mehed ja mootorid”).

2001. aasta detsembris läks Nigel tagasi St. Louis´si, et osaleda MRTA konverentsil ning pidada seal oma esimene kõne MTRA liikmetele. Sellest sai suursündmus, mille käigus jagas Nigel teavet esimese Monster Truck´ide kõrvuti võidusõidu kohta, mis leidis aset Suurbritannias. Tim ja Nigel olid sündmuse läbi viinud septembris TIR Prince’i rallirajal Põhja-Walesis .

Oma MTRA visiidi ajal pidas Nigel aru Bob Chandleriga võimaluse suhtes tuua BIGFOOT® tagasi Suurbritanniasse ja võib-olla ka tuuritada sellega Euroopas. Nende nõupidamiste ajal formuleeruski idee teha BIGFOOT® jäädavalt Euroopa publikule kättesaadavaks. Edasised diskussioonid viisid Nigeli ja L.A. Supertrux Ltd lõpliku plaani juurde ehitada ja käitada BIGFOOT® #17, UK BIGFOOT® (Suurbritannia BIGFOOT®).

See protsess jõudis lõpule 2003. aastal ja BIGFOOT® #17 on sellest ajast peale Suurbritannia fänne ahhetama pannud. Võisteldes regulaarselt kogu suve jooksul EMTRC sarjas (European Monster Truck Racing Championship — Euroopa Monster Truck´ide meistrivõistlused), võisid BIGFOOT® #17 ning Nigel Morris uhkusega vastu võtta tiitli 2003 Pro-MT European Champion (2003. aasta Pro-MT Euroopa meister).

2004. aasta EMTRC seerias jäid Nigel and BIGFOOT® #17 tiitlist ilma ainult viimase sõidu tühistamise tõttu. Hea sõbra ja tõsise konkurendi Ian Bately meistrivõistlust juhtiva Monster Truck Lil Devili (Väike Kurat) mootor oli plahvatanud tulises rebimises BIGFOOT®`iga varem samal päeval. Nigelil oli kõigest vaja sõit lõpetada, aga kahjuks (vähemalt Nigeli jaoks) oli rannal toimuva sõidu rikkunud saabunud tõus! Sõidu katkestamise tõttu jäid Nigel ja BIGFOOT #17 kõigest 35 punkti kaugusele teisest kohast.

2005. aasta EMTRC seeria oli BIGFOOT®´i tiimi jaoks ülipingeline. Täiesti uue 572-kuubikulisega lootis Big Block Fordi tiim meistrivõistlustelt palju. Kui ei oleks olnud paari pisiasja, kes teab, mis oleks võinud juhtuda. Need paar pisiasja olid kuus käigukasti, mis plahvatasid, ning kolm esiratast, mille me alt lõime. Ja siis oli seal üks Rob Williamsi nimeline vend, kes saavutas oma esimesel aastal meistritiitli. Kogu BIGFOOT®´i tiimi jaoks ei olnud kolmas koht EMTRC koondarvestuses lihtsalt piisavalt hea.