Mokka maasturi maailma esmatutvustus: kompaktne suuruse poolest, suur olemuselt

 (19)
Mokka maasturi maailma esmatutvustus: kompaktne suuruse poolest, suur olemuselt
Opel MokkaDelfi Pilt

Opel on esimene Saksa autotootja, kes toob uue dünaamilise keskklassi väikemaasturiga Mokka turule kandidaadi kasvavas keskklassi maasturite segmendis. Hoolimata oma 4,28 meetrisest pikkusest mahutab Mokka lahedalt viis inimest kõrgematele istumiskohtadele.

See annab edasi ka Opeli lubaduse ühendada atraktiivne välimus innovatiivsete tehnoloogiate ja eliitturu funktsionaalsusega, muutes need kättesaadavaks laiemale tarbijate segmendile. Hinnad algavad 18,990 eurost (hind Saksamaal, ilma käibemaksuta) Mokka 1,6 l 85 kW/115 hp bensiinimootoriga versioonile.

“Opel Mokka võtab oma tugevad küljed traditsioonilistelt suurematelt maasturitelt ning sobitab need kaasaegsesse kompaktsesse vormi,” ütleb Opeli tegevjuht Karl-Friedrich Stracke. “Mokka korrastab Opeli sõidukiliini ning jätkab suunda, mille oleme viimaste aastate jooksul oma hoogsa toodete pealetungiga rajanud. See elavdab ka uut keskklassi maasturite B-segmenti, millele prognoositakse järgmiste aastate jooksul märgatavat kasvu.”

Jõuline sõidukogemus ja elustiil

Opel Mokka ühendab funktsionaalsuse ja mugava kõrge istumisasendi seikluse maiguga. Mokka sõidudünaamika on kohandatud linnaelu vajaduste järgi koos kõigi maastikusõiduks vajalike omadustega. See on põhjus, miks lisaks esirattaveole saab Mokka varustada nelirattaveo tehnoloogiaga, mis annab parema haarduvuse ja juhitavuse. Nelirattaveo tehnoloogia on tõhus, nutikas ja kasulik, kuna see võimaldab Mokkat lülitada jõulisest linnamaasturist ümber asjatundlikuks maastikuautoks.

Kõrge haardeteguriga teekatetel, nagu näiteks asfaldil, on Mokka FWD režiimis, kus kogu mootori pöördemoment suunatakse esiratastele.

See aitab oluliselt kütust kokku hoida. Sõltuvalt veojõust ja sõidutingimustest suunatakse pöördemoment sõidukogemuse ja juhitavuse parandamiseks aga sujuvalt esiteljelt tagateljele. Väga libedatel teedel on pöördemomendi jaotus esi- ja tagatelje vahel vahekorras kuni 50-50. Lühidalt muudab juhi elu kergemaks süsteem, mis kohaneb valitsevatele teeoludele. Kogu nelirattaveo süsteem kaalub ainult 65 kilogrammi, nii et kütuse kokkuhoid on mõjus.

Mokka veermik tagab maksimaalse sõidustabiilsuse ja juhitavuse ka keerulistes teeoludes. Esivedrustusel täiustasid Opeli insenerid MacPherson-tüüpi vedrustust, millel on juba edukas saavutuste loend teiste Opeli sõidukite puhul. Nad tegid seda, lisades külgkoormuse kompensatsiooni vedru, mis aitab parandada amortisaatori tööd, mis on kooskõlas maasturi asfaltkatteta teedel sõitmise nõuetega.

Tagavedrustusele lisas Opeli inseneride meeskond U-ristlõikega torukujulise väändtala, mis asetseb tagaratastest eespool. Mokkal on väändtala nurk kujundatud nii, et see sobiks nii esi- kui nelirattaveoga mudelitele, et parandada rataste kaldenurki kurvides ja pööretel. See võimaldab juhtidel tunnetada kõikidel mudelitel parimat võimalikku juhitavust ja kere kontrolli.

“Me oleme uhked täiesti uue keskklassi maasturi, Mokka üle, milles on palju Saksamaal välja töötatud põhikomponente, nagu mootorid ja käigukastid, veermikud ja pidurid, ESP, nelirattavedu, mürasummutussüsteem, väljalaskesüsteem, istmed ja palju muud,” ütleb väikeautode osakonna juht Ulrich Schmalohr. “Kujundus, sõiduki suutlikkus, kvaliteet, tehnoloogia ja akustiline signatuur vastavad kõik kõrgeimatele standarditele, mida kliendid Opelilt täna ootavad.”

Lisaks sellele valisid Opeli insenerid sõiduki veermikust maksimaalse saamiseks kaasaegse elektriroolivõimendi (EPS), mis tagab juhile veelgi parema roolitunnetuse, ning mis kuulub kõikide Mokka maasturite standardvarustusse, välja arvatud 1,8-liitrine bensiinimootor, millel on hüdrauliline roolivõimendi (HPS). 1,8-liitrine mootor on saadaval ainult Venemaal.

Delfi Pilt

Lai jõuallikate valik

Võimsuse tagavad neli tõhusat mootorit. Kõik manuaalkäigukastid on varustatud Opeli kütust säästva käivitamis- / seiskamissüsteemiga. Bensiinimootorite hulka kuuluvad 85 kW / 115 hj 1,6-liitrine ülelaadeta mootor, mille pöördemoment on 155 Nm, ning 103 kW / 140 hj 1,4-liitrine turbomootor, mille pöördemoment on 200 Nm ja 1,8-liitrine ülelaadeta mootor (103 /140 hj, 175 Nm). 1,8-liitrise töömahuga mootorit pakutakse ainult Venemaa turul. Diiselmootor on 96 kW / 130 hj 1,7 CDTI turbodiisel, mille pöördemoment on 300 Nm, ning mis on väga kütusesäästlik ja madala heitmetasemega. 1,7 CDTI on saadaval nii kuuekäigulise manuaalkäigukastiga kui kuuekäigulise automaatkäigukastiga. 1,4-liitrine turbomootor on esialgu saadaval manuaalkäigukastiga, kuid hiljem ka automaatkäigukastiga.

Võrratud Opeli tehnoloogiad nüüd keskklassi maasturite B-segmendis

Mokkal on kasutatud maasturite B-segmenti toodud uut kaasaegset tehnoloogiat, näiteks juhiabisüsteemi, mis põhineb Opel Eye esikaamera süsteemil, ning ka tahavaatekaamerat. See pakub juhile erinevaid funktsioone, muu hulgas sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatust.

(LDW) ning teise põlvkonna liiklusmärkide tuvastamissüsteemi (TSR II), mis tunneb nüüd veelgi rohkem nii EL-is kui väljaspool seda kasutatavaid liiklusmärke, kaasa arvatud nelinurkseid liiklusmärke, ning dünaamilisi LED-valgustusega märke.

Parkimine on muudetud lihtsamaks täiustatud lisakomplekti abil, kuhu kuuluvad tahavaatekaamera ja parkimisabi andurid ees ja taga. Sellise varustusega ei saa kiidelda ükski teine maasturite B-segmenti kuuluv liige. Lisaks sellele on Opel Mokkas ergonoomilised istmed, millel on Saksamaa sõltumatu arste ja seljaeksperte ühendava organisatsiooni Aktion Gesunder Rücken (AGR) (’terve selja nimel’) sertifikaat. Neljasuunaliselt reguleeritav juhiiste on esimene maasturite B-segmenti kuuluva sõiduki iste, millel on AGR-i pitseriga kinnitus. Uudse kujundusega ergonoomilised istmed pidid vastama kümnele kriteeriumile, mille hulka kuulusid neljasuunaline nõgusselgsuse tugi ning istme seljatugede kontuurid pidid kohanduma täpselt selja loomuliku kuju järgi. Mocca tagaistme seljatugi on 60/40 jaotusega allalastav, andes seeläbi sileda pakiruumi põranda.

Mokka pagasiruumi mahutavust saab suurendada uue põlvkonna tagumise jalgrattahoidiku Flex-Fix abil, mis toetab suurepäraselt aktiivset elustiili. Opel on ainus sellise süsteemi tootja. Kasutajasõbralik hoidik on üleni taha sisseehitatud, selle väljatõmmatava sahtlifunktsiooni abil on võimalik mahutada korraga kuni kolm jalgratast.

Integreeritud kasutajasõbralik süsteem võimaldab tagaluugile hõlpsalt juurde pääseda isegi siis, kui jalgrattad on hoidikule paigaldatud.

Kõikide nende omadustega on Mokka mõeldud aktiivse ja puhta elustiiliga inimestele. See peegeldub ka nimes, mida on inspireerinud maineka Coffea Arabica sorti kuuluvad väiksed, ümmargused kohvioad. Mokka ubadest valmistatud kohvijoogid on peened ja maitsekad, iseloomurikkad ja täis energiat. Täpselt nagu kohvioad, on ka Opel Mokka väike, aga olemuselt suur.

Jõuline maasturi kujundus on kombineeritud rafineeritud funktsionaalsusega

Mokkaga leiab Opeli disainifilosoofia „vormika kunstilisuse ühendamisest saksa täpsusega“ uue väljundi keskklassi maasturite segmendis. Opel Mokkas tuuakse esile jõuline hoiak koos vormikate ja elegantsete joontega, säilitades samal ajal jõuliste ja atleetlike kerejoontega sportlikkuse. Ilmekat iluvõret, kaitsematerjali kaitseraua ümber ja rattakoopaid elavdab Opeli tüüpiline “tera” kere küljel, mis suundub tõusvas joones tahapoole. Mokka sportlikku iseloomu tugevdavad ka kõrgem kliirens, mis muudab selle sobivaks kruusateedel sõitmiseks, ning 1540 mm laiused rattarööpad. Jõulist välimust on veelgi täiustatud 18“ sulamvelgedega, mis kuuluvad standardivarustusse Enjoy ja Cosmo varustustasemetel.

Sellise suurusega veljed mõjuvad jõuliselt ning rõhutavad Mokka julget ja tugevat välimust. Ükski teine tootja ei paku maasturite B-segmendis standardvarustusena 18“ velgesid. 19” veljed lisatakse lisavarustuse nimekirja hiljem.

Interjööri osas peegeldab uus Mokka samuti Opeli disainifilosoofiat „vormika kunstilisuse ühendamisest saksa täpsusega“. Vormikas olemus väljendub tiivakujulises armatuurlauas ning osavalt vormitud pindades uste sees.

Nähtavad on ka Opeli tüüpilised väärtused, nagu mitmekülgsus ja kasutajasõbralik funktsionaalsus: alates kahekordsest kindalaeka kujundusest armatuurlaual ja kinnisest panipaigast tunnelikonsoolis kuni sügavate taskuteni esi- ja tagaukse alumises osas. Kuni 1,375-liitrise pagasiruumi ja kuni 19 panipaigaga on selgelt arvestatud perede funktsionaalseid vajadusi.

Eksklusiivsemad ohutus- ja mugavustehnoloogiad

Standardomaduste hulka, mis suurendavad sõidumugavust ja ohutust, kuuluvad kõikidel Mokka mudelitel elektroonilise stabiilsuskontrolli (ESC), veojõukontrolli (TC) ja mäkkestardikontrolli (HSA) ja laskumiskontrolli (HDC) süsteemid – mis parandavad juhtimismugavust ja ohutust tõusval ja langeval maastikul.

Veojõukontroll on peamiselt elektrooniline piiratud libisemisega diferentsiaal, mis parandab juhitavust, eriti kitsastes kurvides, kui sõiduk peab haarduvust säilitama. Mäkkestardikontroll tõstab juhtimise mugavust, aidates juhti sõidu alustamisel mäkketõusul. Mäkkestardikontroll hoiab ära sõiduki tagasi veeremise isegi siis, kui põhipidur on lahti lastud. Laskumiskontroll on väga kasulik vastupidises olukorras, kui sõidukiga laskutakse mööda mäe nõlva allapoole. Juht saab määrata ja piirata kiirust, millega sõiduk laskuma peaks.

Automaatne kiiruse kontroll tähendab seda, et juht ei pea pidureid kasutama

Küllusliku ja maitsekana muudab Opel Mokka kaasaegsed eliitturu tehnoloogiad maasturi B-segmendile kättesaadavaks. Täiustatud kohanduvad esilaternad (AFL+), mis suurendavad juhtimisohutust, põhinevad 3. põlvkonna biksenoon valgustussüsteemil. AFL+ põhifunktsioonideks on maal sõidu valgustus, kiirtee valgustus, linnasõidu valgustus, jalakäija valgustus, halva ilma valgustus, tugevdatud kaugtuled, staatiline kurvituli ning LED-i ja kaugtule abiga päevatuled. Viimasel kohanduvad kaugtuled automaatselt, nii et tagant tulevaid ja lähenevaid liiklejaid ei pimestata.

Rikkalik standardvarustus ja eliitklassi kuuluvad viimistlustasemed

Lisaks peamisele “Essentia” viimistlustasemele on klientidel võimalik valida eliitklassi kuuluv “Enjoy”, mis sisaldab standardina pikka nimekirja kõrgekvaliteedilisi omadusi, näiteks 18“ sulamvelgesid, manuaalset õhukonditsioneerimissüsteemi ning Bluetooth ühendamisvõimalusega CD-raadiot. Kõrgetasemelisem “Cosmo” viimistluspakett sisaldab standardina veelgi kõrgetasemelisemaid elemente, nagu eesmist ja tagumist parkimisabi, samuti kahetsoonilist konditsioneeri ning naha ja kangaga kombineeritud istmeviimistlust. Sõidukile annavad veelgi luksuslikuma varjundi sellised omadused nagu kroomitud ukselingid mitme kroomitud siseelemendiga ning tumedama viimistlusega rattad.

Opel Mokka tuleb Opeli edasimüüjate juures müügile 2012. a. lõpus.

Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!

Kasutad reklaamiblokeerijat.

Sisu mugavamaks tarbimiseks
telli Delfi Kogupakett või reklaamivaba pakett.

Kogupakett
1€ / kuus*
Sisaldab 11 Eesti tippväljaande tasulist sisu, vähem bännerreklaame, saad jagada kuni 4 kasutajaga.
* Esimene kuu 1 €, edasi 9,99 €
Reklaamivaba pakett
2,99€ / kuus
Saad lugeda tasuta sisu ilma bännerreklaamideta. Ei sisalda tasulise sisu lugemisõigust.
 
Lisan erandi. Vaata AdBlock juhist siit
ja AdBlock Plus juhist siit.
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas. Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.