Mis toimub kapoti all, kui miinuskraadidega mootorit soojendad? Nii näeb olukorda termokaamera

 (8)

Liiga kauane mootori soojendamine külma ilmaga on ebaefektiivne, kulutades asjata mootorit ja raisates kütust. Ent pole ka midagi ebameeldivamat jäisesse autosse istumisest. See, kui kaua ja kas üldse mootorit soojendama peaks, on igivana aruteluteema.

Autod ja mootorid ning nende seisukorrad on erinevad, mistõttu üks näide kindlasti kõigi eksemplaride peale ei laiene. Youtube`i kanal nimega Engineering Explained otsustas termokaamera pista eelmise aasta Subaru Crosstreki kapoti alla. Õuetemperatuur polnud küll teab mis külm meie pakaseid arvestades - vaid 22°F ehk -5,8°C. Videos vaadeldav auto polnud viimase ööpäeva jooksul sõitnud.

Mootori kiirust, jahutusvedeliku ja mootorisse tõmmatava õhu temperatuuri jälgides saab videost päris hea pildi, mis toimub enne seda, kui kogu süsteem soojeneb piisavalt enne, kui ECU laseb pööretel 1800 pealt 850ni langeda. Sellel hommikul jõuavad õlifilter ja generaator pisut enam kui kuue minutiga oma normaalse töötemperatuurini, ent näiteks aku püsib jätkuvalt külm.