Miniautode juhte ei kaitse kokkupõrke korral miski peale juhuse
Kunagi oli olemas vaid Mini, 1959-2000 Inglismaal toodetud popp säästuauto, tänaseks on selle niši autoturul täitnud juba terve rida võimalikult pisikeste, võimalikult säästvate autode tootjaid. Paraku, hiljuti USA-s läbi viidud turvatestist suutis vaid üks üheteistkümnest testitud miniautost edukalt läbi tulla.
Honda Fit puhul ei põrganud juhimannekeeni pea mitte õhkpadja, vaid armatuurlaua vastu. Fiat 500 puhul lendas aga kokkupõrkel eest auto uks, ohustades juhti teele pudenemisega.
Väikesed, kergekaaluautod on selgelt halvemas olukorras kokkupõrgete korral, ja antud juhul sai hävitava hinnangu terve miniautode kategooria. Kõige suuremaks probleemiks oli just auto struktuur, aga kui jätta kõrvale Spark ja Mazda 2, siis ka juhi paigal hoidmine ja kinemaatika.
Spark läbis testi vaid seetõttu, et selle juhimannekeen pääses kokkupõrkest suhteliselt väheste vigastustega, nimelt jäi juhti ümbritsev ruum altpoolt üsna terveks, pea kõrguselt ei kaitsenud aga tedagi just kuigi palju. Pane või autojuhile ka kiiver pähe?
Suuremates masinates on tootjail olnud palju rohkem ruumi juhi turvalisuse parandamiseks, näiteks veidi suuremate väikeautode 17 mudelist läbis enamik testi siiski edukalt.
Testis osalenud miniautod:
- Chevrolet Spark
- Mazda 2
- Kia Rio
- Toyota Yaris
- 2014 Ford Fiesta
- 2014 Mitsubishi Mirage
- Nissan Versa sedan
- Toyota Prius c
- Hyundai Accent
- Fiat 500
- Honda FIt