Millist rehvi eelistada? Rehvitestid hooajal 2010-2011

 (22)
Kuidas, miks ja millised rehvid valida?
Kuidas, miks ja millised rehvid valida?Foto: Andres Putting

Kalendris on oktoobri keskpaik, akna taga juba talvega piirnev hall sügis, mis tähendab, et iga autoomaniku südames kerkivad taas kõhklused: kas talverehvid veavad kevadeni välja? Või siis tasub uued osta? Naeltega? Ilma? Probleem laheneb pärast seda, kui on tehtud tutvust talverehvide testidega, mida iga-aastaselt viivad läbi autoriteetsed autoväljaanded.

Peab kohe märkima, et kui otsustate osta uued rehvid, tasub eelnevalt ennast kurssi viia nende omadustega, samas ka alati nõuda kaupluses kõige värskemat mudelit - hind ei erine nii palju, kuid saate kõikide uuenduslike laheduste täiskomplekti. Me ei hakka teile jutustama sellest, kuivõrd tähtis on talvel autol jalatseid vahetada. Muuseas, rahvatarkuse järgi tuleb sel aastal talv väga karm, mille üle rõõmustavad praegu linnud, nokkides pihlakate rikast saaki.

Rehvide ja autode tootjad soovivad rehve vahetada juba pluss 3-5 kraadi juures, sest just siis hakkab kaasaegsete autode armatuurlaual põlema kurikaval lumehelbe-kujuline tuluke või siis kiri „Jää võimalus“ (Ice possible). Räägime nüüd uutest talverehvidest, samal ajal mainides ka eelmiste aastate mudeleid, mis ka sellel hooajal ei kaota oma aktuaalsust. Toetame ülevaadet Venemaal ja Euroopas erinevate väljaannete poolt teostatud testide tulemustega.

Naastrehvid

Bridgestone Ice Cruiser 7000
Tüüp: naastudega, suunaga muster
Suurused: 13 kuni 19 tolli, 54 markeeringut

Rehvidel Bridgestone Ice Cruiser 7000 on testimine alles ees. Nende rehvide eelkäijad indeksiga 5000 võtsid osa ajakirja „Za ruljom“ katsetest, kus muuhulgas said tunnustuse plussid, mis ilmnevad auto käitumisel sügavas pehmes lumes.

Jaapani insenerid väidavad, et on alustanud seeria Ice Cruiser 7000 väljatöötamist arvestades just Venemaa autoomanike arvamusi. Võtmeomadustest rääkides: turvisemustri muudetud joonis, mitmekülgsete naelte struktuur, mis on läinud kergemaks, samas ka nende hulk ja paiknemise skeem. Nüüd on igal rehvipoolel 8 rida naelu, asendades eelkäija 6 rida. See peaks parendada jäätunud pindadega haakumisvõimet, seega ravima neid haigusi, mida ajakirja eksperdid on avastanud. Testid, mida Bridgestone on viinud läbi Hokkaido (Jaapan) polügoonidel ning Rootsis, näitasid, et pidurdusmaa jääl kiiruselt 20 km/h lühenes rohkem kui meetri võrra võrreldes rehvide eelmise põlvkonnaga.

Michelin X-Ice North 2
Tüüp: naastudega, suunaga muster
Suurused: 15 kuni 18 tolli, 15 markeeringut

Ajalehe „Autorevüü“ eelmise aasta testi liider. Selle rehvi väljatöötamisel on eksperdid esmakordselt lülitanud katsete programmi ka sügava lumes läbitavuse katsed. „Autorevüü“ testijad on rehve igatepidi kiitnud, rehvid elavad mugavalt üle teekonarused, kuna nende turvisemustrist puuduvad pikisuunalised jooned. Michelin’i rehvidel on kõige madalam veeretakistus, mistõttu hoiavad need ka kütust kokku.

„Za ruljom“’i testis on olukord vastupidine: Michelin X-Ice North 2 sai teise koha, jäädes alla „seitsmendale Hakkapeliittale“. Kuid asja tuuma see ei muuda - eksperdid on täheldanud, et prantsuse rehvid hoiavad asfaldist kõvasti kinni ning üldarvamuseks on, et need rehvid on universaalsed kõikidele teekattetüüpidele.

Vredestein Icetrac
Tüüp: naastudega, suunaga muster
Suurused: 13 kuni 16 tolli, 12 markeeringut

Hollandi rehvid Vredestein Icetrac on loodud ekspluatatsiooniks linna oludes. Seda kinnitavad ka „Autorevüü“ ekspertide mõõtmised. Sellistel rehvidel saab auto ilusti hakkama jäätunud pindadel sõiduga ning demonstreerib eeskujulikku pidurdusvõimet märjal asfaldil. Ning mida oleks veel vaja päevase sula ning öökülmade vastu? Rehvide maksumus vastab täielikult nende omadustele – need on ühed kõige jõukohasemaid talverehvid.

Nokian Hakkapeliitta 7
Tüüp: naastudega, suunaga muster
Suurused: 13 kuni 20 tolli, 55 markeeringut

Loe veel

Vahest on need tänapäeval ühed tuntumad rehvid. Paljud arvavad, et kes siis veel, kui mitte soomlased, peaks teadma, kuidas peavad autod käituma karmides talveoludes, ning mõned arvavad siiamaani, et Soome ei tohi sõita naastudeta rehvidel. Kuid erinevad eksperdid toetavad erinevaid arvamusi. Näiteks, on ajakiri „Za ruljom“ andnud rehvidele Hakkapeliitta 7 kuldmedali. Parimad pidurdusomadused jääl, „sõuavad“ suurepäraselt lumes ning tunnevad ennast ilusasti asfaldil.

"Autorevüüle" meeldis Hakkapeliitta 7 samapalju kui Michelin X-Ice North 2 ning nende hinnangud on üldjoontes samad, mis „Za ruljom“’i omad – eriti on tõstetud esile auto käitumist jääl ja lumel. Ülaltoodud hinnangute põhjal võib teha järelduse, et Hakkapeliitta 7 sobib ideaalselt karmideks talveteks.

Nordman 4
Tüüp: naastudega, suunaga muster
Suurused: 13 kuni 17 tolli, 20 markeeringut

Rehvid Nordman 4 ja Nokian Hakkapeliitta 4 on nagu Volkswagen Golf ja Audi A3: nii üks, kui teine on sugulased, kuid Audi on kallim. Nii kujutab ka Nordman 4 endast neljanda Hakkapeliitta koopiat, samasuguse turvisemustriga, kuid lihtsama naelaga. Ajaleht "Autorevüü" on neid rehve kiitnud koheval lumel käitumise suurepäraste näitajate eest ning pannud rahuldavaid hindeid ka katsetel jäätunud trassil. Sellised rehvid sobivad kitsendatud eelarvega inimestele - kui Hakkapeliitta 4 omanikuks ei saa, asendab edukalt Nordman 4.

Kumho I’zen KW22
Tüüp: naastudega, suunaga muster
Suurused: 14 kuni 18 tolli, 25 markeeringut

Korea insenerid otsustasid varustada Kumho I’zen KW22 rehvid kolmnurksete naastudega, et parandada haakumist libedal pinnal. Ajalehe „Autorevüü“ katsetel näitasid need rehvid suurepäraseid tulemusi ka lume peal pidurdamisel, edestades kõiki oma nimekaid rivaale. Samas tunnistati just need ka kõige vaiksemateks ratasteks kogu testis. Päris head näitajad on rehvidel Kumho I’zen KW22 ka kuival ja märjal asfaldil.

Barum Norpolaris
Tüüp: naastudega, suunaga muster
Suurused: 13 kuni 16 tolli, 14 markeeringut

„Autorevüü“ ekspertidele ei meeldinud tšehhi firma Barum, mis on Continentali valduses. Ning kõiges osutusid süüdi olevat naastrehvide Norpolaris äärmiselt ebastabiilne juhitavus ning halvad haakumisomadused lumelörtsis. Samas peab märkima, et need rehvid näitasid kõige paremat tulemust märjal asfaldil ning vastuvõetavat distantsi jääl pidurdamisel, kusjuures auto juhitavus ei ole nendes oludes palju halvem, kui mainekamate konkurentide puhul. Ent see ei aidanud Norpolarisel pääseda otsusest „pole soovitatav“.

Michelin Latitude X-Ice North
Tüüp: naastudega, suunaga muster
Suurused: 15 kuni 17 tolli, 24 markeeringut

Need rehvid on loodud spetsiaalselt maasturitele, nende markeering algab 15-tollisest veljediameetrist. Neid eristab võrdlemisi hea juhitavus jäätunud ning lumistel trassidel. Ajalehe „Autorevüü“ testide tulemusel esineb Michelin Latitude X-Ice North kõige paremini märjal pinnal, kus demonstreerib lühimat pidurdusmaad konkurentide seas. Kui liigute oma maasturiga tihedamini linnas, siis see variant võib teile väga kasulikuks osutuda.

Naastudeta rehvid

Bridgestone Blizzak Revo GZ
Tüüp: naelteta, asümmeetriline muster
Suurused: 13 kuni 19 tolli, 53 markeeringut

Mudel Blizzak Revo GZ — on järk seeriale WS, nn "kleebikad", mis lõppesid indeksiga 60.
„Za ruljom“ testides on ekspertidele rehvid WS60 meeldinud kõikide parameetrite poolest, välja arvatud akustiline komfort ja kütuse kokkuhoid. Uuendatud versioonil on kõik eeldused neid puudusi kõrvaldada. Võrreldes rehvidega WS60 on Blizzak Revo GZ turvisemuster asümmeetriline, kummisegu mikropoorne koostis on alles, kuid nüüd on mikrokanalite arv märgatavalt suurenenud, ning nad paiknevad kogu turvise sügavuses ning kulumisel justkui jätkuvad.

Michelin X-Ice 2
Tüüp: naastudeta, suunaga muster
Suurused: 13 kuni 18 tolli, 40 markeeringut

Jällegi - „Autorevüü“ eksperdid eelistavad naelteta rehvide testides just rehve Michelin X-Ice 2. Neil on selja taga võit sellistel „aladel“ nagu parim pidurdusmaa jääl, kõige vaiksemad ja mugavamad, parim hoovõtt 5 kuni 35 kilomeetrini tunnis, samas parim juhitavus ekstreem- ja tavatingimustes. Mõningaid etteheideid said üksnes rehvide lumel töötamise omadused, kuid kõik kahtlused nende ebaefektiivsuses hajusid kuival asfaldil testides, kus X-Ice 2 näitas suurepäraseid tulemusi. „Za ruljom“’i katsetel sai Michelin X-Ice 2 tunnustatud kui kõige rohkem tasakaalustatud hinna/kvaliteedi suhtega rehv.

Vredestein Wintrac 4 Xtreme
Tüüp: naastudeta, suunaga muster
Suurused: 16 kuni 20 tolli, 31 markeeringut

Hollandi rehvid Vredestein Wintrac 4 Xtreme on mõeldud sportmaasturitele ning kannavad koguni tuntud Itaalia disainifirma Giugiaro märki. Võiks küll mõelda, et mida Giorgetto Giugiaro järeltulija, kelle ettevõtte neelas alla kontsern Volkswagen AG, jagab rehvidemustrite suunast? Suurtele kiirustele väljatöötatud rehvid õigustavad oma disaini ja hinda kuival ja märjal asfaldil, kus nendega võib arendada vägagi suurt kiirust. Preemium-maasturite omanikele, kes sõidavad peamiselt linnade piires, sobivad need rehvid ülihästi.

Dunlop Graspic DS-3
Tüüp: naastudeta, ilma suunata muster
Suurused: 13 kuni 19 tolli, 41 markeeringut

Vägagi eelarvesõbralik valik Jaapanist. „Autorevüü“ ekspertide arvamusel Dunlop Graspic DS-3 justkui kleepub jäätunud pindadele, tagades parima pidurdusmaa testitud konkurentide seas. Analoogne olukord on ka kuival ja märjal asfaldil. Suurtesse linnadesse ja harvadeks sõitudeks tugeva lumesaju oludes on need rehvid sobivad ja demonstreerivad head hinna ja omaduste suhet.

Nordman RS
Tüüp: naastudeta, suunaga muster
Suurused: 13 kuni 16 tolli, 13 markeeringut

Kui võtta viimased tähed nimetusest Nokian Hakkapeliitta RS, jääbki vaid RS. Just sellise nime said brändi Nordman naastudeta rehvide analoog. Sisuliselt on see nende soodne koopia ning samasuguse turvisemustriga pealekauba. Nii et need, kellele meeldis eespool mainitud Soome mudel, võivad rõõmustada selle odavama reinkarnatsiooni üle.

Praegu me veel ei tea, kuidas uudistoode käitub, kuid selle doonor sai tunnustuse mitmete väljaannete poolt. “Autorevüü” arvamusel saab Hakkapeliitta RS ilusti hakkama jäätunud ja lumistel trassidel. Auto on roolikuulekas ning kergesti kontrollitav isegi ekstreemsetes olukordades. Arvestades sarnast ülesehitust, võib Nordman RS rehvidelt oodata sama täiuslikku käitumist, ent oluliselt odavamat hinda.

Kumho I’zen KW23
Tüüp: naastudeta, suunaga muster
Suurused: 13 kuni 17 tolli, 39 markeeringut

Koreast pärit rehvid Kumho I’Zen KW23 on alalised Saksa autoklubi ADAC testides osalejad. Ühes viimastest testidest, kus katsetati 16-tolliseid rattaid, näitas I’Zen KW23 väga korralikku tulemust. Eksperdid tunnustasid eriti rehvide tulemusi kuival ja märjal asfadil, mis on naelteta rehvide puhul üldiselt ootuspärane. ADAC spetsialiste üllatas ka üks parimatest tulemustest kütusekulu osas, kuna neil rehvidel on madal veeretakistus. Üldiselt osutus Kumho I’Zen KW23 olema samal tasemel selliste tootjatega nagu Michelin, Nokian ja Goodyear.

Dunlop SP Winter Response
Tüüp: naastudeta, asümmeetriline muster
Suurused: 13 kuni 15 tolli, 8 markeeringut

Jaapani rehvid Dunlop SP Winter Response on juba teist aastat jagamas kindlat esimest kohta veel mõningate brändidega Saksa klubi ADAC testides. Euroopa ekpertidele meeldib selles rehvis peaagu kõik, see, kuidas see sõidab jääl ja lumel, selle madal müratase. Kuid eriti rõhutas ADAC rehvi suurepäraseid omadusi kuival ja märjal asfaldil, samas ka keskkonnasäästlikkust, mis väljendus madalas kütusekulus.

Bridgestone Blizzak DM-V1
Tüüp: naastudeta, suunaga muster
Suurused: 15 kuni 22 tolli, 58 markeeringut

„Za ruljom“’i eksperdid kiidavad neid rehve, tuues esile stabiilse käitumise ning pidurdusomadused jääl ning suurepärase läbivuse lumes. Bridgestone parandas poorse segu Tube multicell compound Z koostist ning joonistas ümber turvise keskmise osa, varustades selle isepuhastuvate Z-kujuliste lamellidega. Tootja soovitab enne igapäevast tarbimist tungivalt need rehvid mõnesaja kilomeetri vältel sisse sõita.

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!

Oma sõiduki müügikuulutus pane EkspressAutosse - kuulutus kuni auto müümiseni vaid 50.- krooni!