Millisel elektriautol on ühe laadimisega suurim sõiduulatus?

 (31)
Millisel elektriautol on ühe laadimisega suurim sõiduulatus?
Hyundai Kona ElectricFoto: tootja

Ootused ja reaalsus on eri asjad, mille tõestuseks on muuhulgas elektriautode reaalne sõiduulatus. Ajakirja What Car? mõõtmistele tuginedes on lahknevused lubatava ja tegeliku läbisõidu vahel suured, mistõttu toome uute toetuste ootuses teieni pingerea, millise tänase särtsukulguri reaalne läbisõit on lubatule kõige lähemal. Meie ja brittide juures pakutavad autod on küll erinevad, aga ilmselt pole erinevused nii suured, et mõjutada tulemuste omavahelist suhet.

1. Hyundai Kona Electric, 417 km

Üllatuslikult ei pärine selle võrdluse tšempion kallimate elektriautode hulgast ja tal pole ette näidata ka suurima mahutavusega akuplokki, mis teeb saavutuse veelgi imetlusväärsemaks. 64 kWh akuploki korral lubab Hyundai mudeli sõiduulatuseks 449 km (WLTP), millest jäi mõõtmistes puudu vaid 32. kilomeetrit. Esiveolise Kona Electricu võimsuseks on 150 kW/204 hj ja auto baashinnaks on meil Comfort-varustuse korral 39 990 eurot.

Jaguar I-Pace Foto: Jaguar
Seotud lood:

2-3. Jaguar I-Pace, 407 km

I-Pace oli esimene elektriauto, mille viimistluskvaliteet vastas hinnalipikuga püstitatud ootustele ja mis ei pea ülejäänud „kaslaste“ taustal silmi maha lööma ei kujunduse ega ka dünaamika või juhitavuse osas. Nelikveoline I-Pace arendab 294 kW/400 hj, saavutab 100 km/h 4,8 sekundiga ja selle suur akuplokk (90 kWh) võimaldab lubada ühe laadimisega sõiduulatuseks 470 km (WLTP). Tänavu Euroopa Aasta Autoks valitu baashind on meil 79 680 eurot.

Kia e-Niro Foto: Kia

2-3. Kia e-Niro, 407 km

Esikolmikusse jõudis teinegi „töörahva kangelane“, milleks on Kia e-Niro, mis pole oma platvormi poolest midagi muud kui Hyundai Kona Electricu sõsarmudel, millel seljas teine ülikond. Jaguariga võrreldav tulemus on lugupidamist juba seepärast, et Kia akuplokk on I-Pace omast oluliselt väiksema mahutavusega. Sõiduulatuses allajäämine on aga seletatav e-Niro kerega, mis on raskem ja pole läbi õhumüüri pressides nii „libe“ kui kontsernikaaslasel.

Tesla Model 3 Foto: Tesla

4. Tesla Model 3, 384 km

Kauaoodatud Tesla Model 3 on nelikveoline luukpära, mille sõiduulatuseks lubatakse ühe laadimisega 530+ km (WLTP) ja mille kahel elektriajamil on kokku nii palju rammu, et 100 km/h saavutatakse ideaalis napi 3,4 sekundiga. Tõsi, lubatu ja reaalsuse vaheline erisus on suur, kuid autol olid all ka 20-tollised jalavarjud „kaheksateistkümnete“ asemel ja lisaks pehmendab nördimust teadmine, et suurima tegevusraadiusega oli kõige odavaim Tesladest.

Tesla Model X Foto: Tesla

5. Tesla Model X, 375 km

See seitsmekohaline on Tesla mudelivalikust kõige praktilisem valik, ent tänu üles avanevatele ustele võite pälvida parklas superautode omanikest enamgi tähelepanu ja kõige äkilisemas seades Model X punuma pannes „mütsi pähe tõmmata“ pea kõigile seeriaautodele. Performance-paketi korral saavutab Model X kiiruse 100 km/h napi 3,7 sekundiga ja tootja poolne lubadus mudeli tegevusraadiuse osas on 480 km (WLTP) ühe laadimisega.

Loe edasi Whatcar.ee lehelt!