Toome teieni meie viimase rahulolu-uuringu tulemused, milles osales 18 119 autoomanikku, kelle sõiduriistade vanus jäi vahemikku üks kuni viis aastat. Jah, meie ja brittide autoturud on küll erinevad, ent suur osa meil ja neil müüdavatest sõidukitest on sarnased, mis eristuvad üksteisest vaid rooli asukoha ja varustuse nüansside osas. Mis tähendab, et tõenäoliselt on sarnased ka samaealisi sõidukeid tabavad probleemid ja tänu küsitluses osalenud autoomanike suurele hulgale joonistuvad välja need kaubamärgid/mudelid, mida töökindluse osas enam usaldada võib. Nagu needki, mis teevad ilma tabeli lõpuosas ja mida terve närvikava huvides parem vältida võiks.

Toome siinkohal ära kümne autoklassi lõikes nii paremad kui ka probleemsemad sõidukid, mudeli järel oleva arvu näol on aga tegu rahuloluindeksiga. Viimane arvestab lisaks ilmnenud probleemide hulgale sedagi, kui kiiresti mured lahendati ja kas seda tehti garantii korras või tuli auto omanikel täiendavalt kukrut kergitada. Aga nüüd numbrite manu ja alustame väikeautodest.

Töökindlaim väikeauto: Suzuki Celerio (2015-…), 98,9%

Võitjat meie turul ei pakuta, kuid seevastu on saadaval Honda Jazz, mis tõestas taaskord oma head reputatsiooni, saavutades Suzukiga sarnase tulemuse. 11% omanikest kaebas küll rikete üle autode elektrisüsteemis, aga masinad jäid sõitma ja vead parandati kiiresti.

Rahulolus võivad kümmelda ka Dacia Sandero omanikud, kelle hulgast kaebas erinevate probleemide üle samuti 11% auto ostnutest, kuid sellelgi juhul jäid masinad liikumisvõimelisteks ning vead olid seotud kas akude, väljalaskesüsteemi, interjööri detailide või elektrisüsteemiga.

Punase laterna osas astus aga väikeautode hulgas üles eelmise põlvkonna Seat Ibiza, millel esinenud probleemidest andis teada 26% omanikest. Enamasti oli haavatavaim elektrisüsteem (11%), aga mainiti ka kliimaseadme (7%), pidurite (4%) ja mootoriga (4%) seotud tõrkeid. Need ei olnud tõsised, kuid kolmandiku korral kulus parandamiseks enam kui nädalajagu päevi ja neist pooltel juhtudel polnud abi ka garantiist. Mudelite Peugeot 208 ja Nissan Note korral oli kaebuste hulk küll suurem – 35 ja 41% - aga vead parandati kiiremini ja omanike jaoks soodsamalt.

Honda Jazz

1. Suzuki Celerio (2015-…) 98,9%

2. Honda Jazz (2017-…) 98,3%

3. Dacia Sandero (2013-…) 97,9%

4. Škoda Citigo (2013-…) 97,7%

5. Hyundai i10 (2014-…) 97,6%

6. Toyota Yaris (2011-…) 97,2%

7. Honda Jazz (2008-2015) 97,0%

8. Toyota Aygo (2014-…) 96,9%

9. Volkswagen Up (2012-…) 96,6%

10. Škoda Fabia (2015-…) 95,8%

Töökindlaim kompaktauto: Škoda Rapid (2012-2019), 99,4%

Rapid pole Inglismaal väga levinud ja neid ei näe seal nii tihti kui teisi Škodasid, ent veel harvemini nähakse neid töökodades väljaspool ettenähtud hooldusi, sest probleemide üle kurtis vaid 5% auto ostnutest. Toyota Aurise klientidel jagus probleeme protsendi jagu enam ja enamasti puudutasid kurtmised kas keredetaile või roolisüsteemi. Hyundai i30 on samuti hea ost, sest kuigi selle mudeli korral kurtis vajakajäämiste üle juba 14% ostjatest, kõrvaldati puudused garantii korras ja enamasti olid autod teedel tagasi veel samal päeval.

Kompaktautode hulgas sai enam nuutida diiselmootoriga Opel Astra, millel esines 10% enam probleeme kui bensiinimootoriga analoogidel. Enam puudutasid kaebused pidureid (23%), mootorit (10%), mootori elektroonikat (7%) ja elektrisüsteemi (7%). 39% Nissan Pulsaritest omas probleeme akudega ja kuigi BMW 1. seeria näib olevat töökindel valik, puutus tervelt 34% diiselmootoriga „esimeste“ ostjatest kokku erinevate probleemidega. Iga viiendat autot ei saanud seepärast ajutiselt kasutada ja enamasti venis remontki enam kui nädala kestnud ettevõtmiseks.

Škoda Rapid

1. Škoda Rapid (2012-2019) 99,4%

2. Toyota Auris (2013-2019) 98,2%

3. Hyundai i30 (2012-2017) 97,7%

4. Kia Ceed (2012-2018) 97,4%

5. Škoda Octavia (bensiin, 2013-…) 97,3%

6. Honda Civic (2012-2017) 97,2%

7-8. BMW 1. seeria (bensiin, 2011-2019) 97,0%

7-8. Mini Clubman (2015-…) 97,0%

9. Audi A3 (bensiin, 2013-..) 96,8%

10. Audi A3 (diisel, 2013-…) 96,6%