Milline on autospordi tulevik? Porsche teab!
Porsche 911 GT3R Hybrid’i tagarattaid käitab 480 hj kuuesilindriline boksermootor, nagu Porschedel ikka. Lisaks on autol kaks 80 hj elektrimootorit, mis liigutavad esirattaid. Nii saab auto vajadusel lisastabiilsust pakkuva nelikveo ning veelgi kõvema kiirenduse.
Süsteem on omalaadne KERS, mille töötas välja Williamsi F1 tiim, ent millest vormel ühe sarjas asja ei saanud. Nimelt toidab elektrimootoreid ränkraskete akude asemel hoopis suure hoorattaga generaator, mis paikneb juhi kõrval, kus argiautos istuks kaassõitja. Iga kord, kui auto pidurdab, salvestab süsteem energiat, millest jätkub pea kümneks sekundiks kõvemaks kiirendusjõuks. Ja nii iga pidurdusega!
911 GT3R Hybrid läheb ringrajale esmakordselt maikuus Nürburgringi 24 tunni sõidul. Peale seda on selge, kas taoliste riistapuude ees on tuleviku autospordi uksed valla või peab see, hooratas sabana jalge vahel, tagasi garaaži koperdama.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!